Tredje dagen utan TV... suget blir värre och värre

Flakmonkey
Tredje dagen utan TV... suget blir värre och värre

Som några av er kanske redan vet så har jag varit utan TV sedan tisdags morse då Callemannen kom och hämtade den för service. Inget allvarligt, var bara ett par skruvar som gått av och fastnat i sina hål och jag kommer få tillbaka den på fredag, men det är ändå rätt jobbigt ^^ Vill ju spela och inte blir suget mindre av att man läser och skriver om spel...

Suget är mäkta stort efter Guitar Hero, inte för att jag vill sitta och nöta det flera timmar i sträck utan för att jag tycker det är trevligt att spela en låt eller två för att rensa huvudet ordentligt. Lira Texas Flood på Expert är ju en härlig upplevelse, vore trevligt om det var några blueslåtar med i tvåan, men det känns inte som att chansen är alltför stor till det.

Varför lirar jag inte något spel på PC? För att jag fortfarande inte fått tillbaka UT2004-skivorna så att jag kan installera det igen. Den installation som jag haft i ett par år blev korrupt efter senaste ominstallationen av Windows Jag har kollat igenom min spelsamling efter att spel jag vill lira men jag hittar inget som lockar. Visserligen skulle jag kunna lira om System Shock 2 för fjärde gången men det känns som att det kan ta upp för mycket av min tid. Samma sak med Deus Ex och vi ska inte tala om Civilization 4. Visserligen recenserade jag det och gav det full pott men ända sedan jag spelade Civilization 2 som en galning, satt runt 30 timmar i sträck en gång (med mat och toapauser givetvis), låter jag mig inte falla i den fällan igen... Även därför som jag inte spelar MMORPGS längre, det är alltså inte för att jag inte gillar dem, utan för att jag gillar dem för mycket och kommer därför försaka andra härliga spel om jag sätter mig in i ett nytt mmorpg.

Såg för övrigt den nya trailern till #Gears of War sent igår kväll och la upp den till FZ:s filarkiv i morse. Den är ett måste, speciellt om ni precis som jag älskar scifi, speciellt om den är av det lite mörka slaget. Jag är ju något av en Epic-fanboy så jag har alltid sett fram emot deras första titel till Xbox 360 men tack vare den här nya trailern är mina förväntningar riktigt riktigt höga. Ni bör alla se den, om inte för spelet i sig utan för musiken som inte direkt är den man förväntar sig av en trailer till ett actionspel och kanske just därför så känns den helt rätt.

Nej, ska nog ta och rota igenom spelhyllan igen för att se om det är något jag vill spela, lite #Little Big Adventure vore kanske på sin plats... länge sen jag sprang runt som Twinsen och slängde den där studsbollen...

#blogg

1
Skriv svar