Så var det slut, nu börjar väntan på nästa del

Flakmonkey
Så var det slut, nu börjar väntan på nästa del

Jag är den lyckliga jäveln som får recensera #Gears of War, en recension som för övrigt kommer upp imorgon, dagen innan det släpps lös i butikerna. Min yngre bror har också varit en lycklig jävel de senaste dagarna, han har nämligen fått spela igenom det med mig i Coop. Vi brukar nämligen göra det han och jag. Vi har tagit oss igenom Halo, Timesplitters, Baldurs Gate Dark Alliance och de flesta andra coop-spel som släpps till konsol de senare åren. Gears of War hamnar helt klart i toppen på den listan, tillsammans med Halo.

Och precis som fallet var med Bungies FPS så är det en bitterljuv känsla när man kämpar ner den sista fienden. Man är glad att man lyckats ta sig igenom det (en knepig svårighetsgrad är ett måste, annars är det ingen utmaning och tar slut på tok för fort), men samtidigt så vill man inte att det ska vara slut. Man vill ju spela nästa del direkt.

Frågan är nu bara hur länge man kommer behöva vänta på nästa del i Gears of War-sagan. Visserligen kommer Halo 3 därimellan, men väntan kommer säkerligen ändå bli lång. Och kom nu inte att säg att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, för då blir det kickban i #FZ!

#blogg

1
Skriv svar