Dreamcast-samlingen måste bli komplett

Flakmonkey
Dreamcast-samlingen måste bli komplett

Jag samlar på dator- och TV-spel. Jag har inte någon direkt imponerande samling just nu om man jämför med de monster som säljs för stora pengar på Ebay, men den växer titt som tätt. Mitt mål är inte att ha allt, det har jag inte råd med på långa vägar, utan istället satsar jag på att få tag på de titlar som jag anser vara bra till de olika maskinerna.

Just nu sitter jag här och klurar på vilka spel det är som jag behöver köpa för att Dreamcast-samlingen ska bli komplett. I dagsläget har jag 19 spel (ni kan se dem alla här ovan) och jag har ett antal riktiga godbitar som Shenmue, Street Fighter 3 Third Strike, Bangai-O och Skies of Arcadia. Detta är dock inte tillräckligt för om mina beräkningar stämmer har jag fortfarande 16 kvar att införskaffa:

Armada
Fatal Fury
Legacy of Kain: Soul Reaver
Ikaruga
Power Stone 2
Sega Bass Fishing (inklusive fiskespö förstås!)
Ready 2 rumble Boxing
Ready 2 rumble Boxing Round 2
Ooga Booga
Samba De amigo
Sega GT
Shenmue 2
Sonic Adventure 2
Street Fighter Alpha 2
Tony Hawk's Pro Skater 2
Marvel vs. Capcom 2: New age of heroes

Alla av dessa är visserligen inte alltför svåra att få tag på men vissa som Samba De amigo och Ikaruga tycks vara smått omöjliga att komma över. Jag ska dock inte ge upp, jag måste nämligen ha en komplett samling av de Dreamcast-spel som är värda att äga innan jag går vidare till nästa format. Förmodligen kommer det bli någon annan SEGA-maskin, kanske Saturn, finns inte riktigt lika många måste-ha-titlar till den men å andra sidan kan de nog vara ännu svårare att få tag på.

Nåja, vad är en bal på slottet. Livet som spelsamlare är inte alltid kul och det är aldrig billigt, men vad gör man itne för att kunna ha alla minnen där ståendes fint uppradade vid spelaltaret

#blogg

Inaktiv
Dreamcast-samlingen måste bli komplett

Dynamite cops2..det var ju knappast det bästa spelet till DC men var väl bland dom första spelen som kom här i sverige ialf?plus att man fick sig gott om skratt:D

1
Skriv svar