Första arbetsveckan är till ända

Flakmonkey
Första arbetsveckan är till ända

Eller inte riktigt. När jag börjar skriva det här är det drygt 20 minuter kvar tills jag kan lämna kontoret. Hursomhelst så kan jag bara säga att det har varit en omtumlande upplevelse. Det är det väl iofs alltid när man byter jobb, men faktumet att det här är min första "normala" jobb med fasta arbetstider och på ett kontor har gjort att omställningen har varit stor.

Numera måste jag gå upp 06:00 varje morgon för att hinna till jobbet i tid med relativt god marginal och jag åker hem 17:00. Konstigt nog har jag inte tyckt att detta har varit alltför hemskt, utan snarare rätt skönt. Givetvis hade det varit skönare att ha närmare till jobbet så att det inte blir så mycket restid, men det känns samtidigt otroligt bra att ha kommit in i en rutin. Sen hjälper det självklart att det är ett väldigt härligt gäng här. Många gamers tex och det var inga som helst problem att få sig att känna sig som hemma...

Vad gäller arbetsuppgifter har jag under den första veckan haft för lite att göra för att säga något om det. Först nu sista dagen har jag tagit samtal, men efter att ha kommit över den första telefonrädslan har det faktiskt varit riktigt intressant. Ibland ser jag ju ut som ett levande frågetecken då en kund ställer frågor om saker jag inte lärt mig och i många fall aldrig ens sett eller hört talas om, men jag lär mig åtminstone någonting

Dock måste jag säga att det har blivit betydligt mindre tid för FZ, vilket nog har märkts på nyhetsskörden. Förhoppningsvis kommer jag kunna prestera bättre jag kommit in i rutinerna bättre, men det är en enooooorm skillnad på tiden jag kan lägga på det nu jämfört med tidigare. Jag måste helt enkelt prioritera om, vilket bara är naturligt, men känns ändå trist måste jag säga.

Nu är dock första veckan slut som sagt och det är dags att ta sig hem till festen som ska gå av stapeln i föräldrahemmet. Spelkväll deluxe med ett gäng glada pojkar och flickor som ska lira partyspel: Singstar, Guitar Hero och DDR. Var inne igår på Game och bytte in lite spel och fick tre Singstar-titlar - Rocks, Schlager och Legends - samt fjärrkontrollen till PS3. Har ju nämligen släpat ner en TV till vardagsrummet där PS3an ska fungera som stereo medan allt spelande sker i TV-rummet på PS2an... ska bli riktigt trevligt måste jag säga och förhoppningsvis kommer det tas lite bilder den här gången som kan slängas upp.

Nej, dags att tidsrapportera nu och börja släcka ner... Livet har ändrats, blivit mer vuxet, men jag måste säga att jag gillar det ^^

#blogg

Medlem
Första arbetsveckan är till ända

Tappat tvålen i duschen ännu?`;)

1
Skriv svar