The Last Ninja!

Flakmonkey
The Last Ninja!

Jag har äntligen fått en skräddarsydd bloggbild! Massa kudos till min goda vän @Sniper_Nr1 som ordnade den åt mig, riktigt nöjd måste jag säga

Hur som helst så tänkte jag att det kanske vore på sin plats med att prata lite om varför jag valde just det här namnet på min blogg. Egentligen är det rätt enkelt. Jag ville ha ett namn som hade med spel att göra och som hade en stor inverkan på mitt gamerliv. Först tänkte jag förstås på de uppenbara som Mario, Zelda, etc etc men det kändes lite tråkigt. Därför grävde jag lite längre bak i huvudet och kom fram till titlar som DigDug, BubbleBobble, Wizball och sen då självklart The Last Ninja. Egentligen kunde jag valt vilken som helst av de där, de är alla klassiker som förtjänar att få en blogg uppkallad efter sig, men jag var på Ninjahumör så då fick det helt enkelt bli The Last Ninja.

Så vad är det då för spel kanske många av er undrar? Jo det är ett av de bästa som gjorts i min ringa mening. Det utvecklades av 1987 #System 3 till Commodore 64 och sålde i hela 750 000 ex. Sedan portades det självklart till en mängd andra format, men det är C64-versionen som har platsen i många gamers hjärtan. Som spel betraktat var det banbrytande på flera sätt. För det första var det snyggt som attan och musiken var inte långt efter, men rent gameplay-mässigt var det också en höjdare och som så många andra spel från den här perioden balanserade det kontrollerat på den där smala gränsen mellan sporrande svårt och omöjligt.

Hmm, skulle kunna skriva en hel massa om det här underbara spelet, men då jag har en recension som jag måste bli klar med innan jag får åka och bada lämnar jag er istället med en film från spelets första bana.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Q6Z0LCqWFjI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Q6Z0LCqWFjI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Musiken! Den är ju för underbar!

#blogg

Inaktiv
The Last Ninja!

Snygg bild ...förövrigt tycker jag du ska använda nosnos Det är coolt:P


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem

Last Ninja 1 & 2, de bästa spelen som gjorts... Som nämnts, musiken är helt underbar, och grafiken något i hästväg (i alla fall på den tiden). Nu blev jag sugen på att dra fram min gamla 128:a...


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Inaktiv

Underbart!
Tankade faktiskt hem denna gamla klassiker tillsammans med 2:an för ett tag sen, och det var en riktigt härlig nostalgi tripp!

De som inte var med när det begav sig har verkligen gått miste om en riktigt bra trilogi.


signatur

EVGA 680i SLI-Core2Duo E6600-Corsair 2GB Twinx-Gainward 8800GTS 320MB-SoundB X-FI Elite pro-

Medlem

Det vore något för next gen, istället för 50/11 versioner av ninja gaiden och annat skit!

Last Ninja, 360, PS3

Håller med klart bland dom bästa spelen till C64, Exploding fist, Fist II var inte fel dom heller


signatur

Denon / Pioneer

KoP
Medlem

Wunderbart.. memories.. spelet.. musiken.. hatade rötterna i träsket man skulle skutta över.
Men vad hände med draken som bor i grottan som man skulle söva med en bomb? Han kom ju aldrig ut, utan ninjan bara sprang förbi i filmen? :S

1
Skriv svar