Flakmonkey
TGIF

Har precis satt mig på buss 611 och därmed påbörjat min färd mot Danderyds Sjukhus där jag jag ska byta till tunnelbanan in mot stan. Om ungefär en timme kommer jag att vara på jobbet för att beta av veckans sista arbetsdag. Lite lustigt hur mycket mer fredagar och helger betyder nu när jag har ett vanligt arbete att åka till. Tidigare har det knappast varit något speciellt alls, men nu är det verkligen veckans mål och höjdpunkt.

Idag åker några från FZ ner till Dreamhack och jag är riktigt avundsjuk. Jag har ju varit på rätt många de senaste åren och hade verkligen velat följa med, men ett nytt arbete måste förstås prioriteras. Det tråkigaste är att jag inte får träffa våra medlemmar som är där. Det brukar ju vara ett antal som man kan snacka med vilket alltid är trevligt.

Innan jag åkte såg jag att #Unreal Tournament III-recen hade lagts upp sent igår. Från början var det tänkt att jag skulle skriva den iom att jag spelat de föregående delarna oanständigt mycket. Nu fick jag istället bidra med en "Andra åsikt" eftersom jag helt enkelt inte hade tid att spela det tillräckligt mycket för att kunna skriva en riktig recension. Magdalena gjorde dock ett mycket bra jobb och i min mening förtjänar spelet helt klart betyget, även om UI:t visar på en hel del brister.

Om jag säger Jade Raymond hajjar du förmodligen till, men nämner jag istället Paulina Bozek är risken nog stor för att du blir ett levande frågetecken. Faktum är dock att dessa båda har mycket gemensamt. Till exempel är båda två unga kvinnor som nått till höga positioner inom den mansdominerande spelindustrin. Jade är dock den som blivit pressens kelgris och medan Paulina har fört en betydligt mer tillbakadragen tillvaro vilket är en aning konstigt med tanke på att hon är den klart mest framgångsrika. Hon är nämligen producent för den extremt framgångsrika SingStar-serien.

Varför kom jag in på henne nu då? Jo för att jag igår skickade in ett gäng frågor om Playstation 3-versionen av #SingStar som hon ska besvara via mail. Förhoppningsvis bjuder hon på intressanta svar då de ska in i en artikel under nästa vecka, men jag måste säga att "mail-intervjuer" är en aning begränsade då det är omöjligt att ställa följdfrågor och det är oftast de som är riktigt intressanta.

Nej, nu har tuben nått T-Centralen och det är dags att byta till gröna linjen, ska ju av vid Fridhemsplan, och då passar jag på att bryta här. Jag måste ju trots allt hinna lösa Citys Soduko innan jag kommer fram.

#blogg

1
Skriv svar