En vanlig morgon med tid att döda

Flakmonkey
En vanlig morgon med tid att döda

Klockan är nu 07:10 och jag har precis satt mig på den röda linjens tunnelbana mot T-centralen från Danderyds Sjukhus. Väl där ska jag byta till den gröna linjen som ska föra mig till Fridhemsplan där jag ska göra ännu ett byte till ettans busslinje som efter några minuter når Lilla Essingen där jag numera jobba. Jag har alltså lite tid att döda och varför då inte lägga den på något trevligt som min förbisedda blogg.

Har på senare tid märkt att att jag får mycket gjort när jag reser med Stockholms Lokaltrafik. Bland annat skrev jag #Devil May Cry 4-recen - som publiceras senare idag - på vägen till och från jobbet. Troligen beror det på attdet inte finns så mycket annat som kan distrahera på bussen och tuben och i min mening är det enbart positivt då jag tack vare det kan spara in på den fritid som numera är en bristvara.

DMC4-recen ja... Fasen vad ringrostig jag kände mig när jag skrev den. Har ju inte skrivit en recension sedan #Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction då jag inte velat ta på mig någonting jag inte kunnat slutföra. Det tog en god stund att komma in i det och i ärlighetens namn är det knappast det bästa jag gjort, men helt kass blev det förhoppnigsvis inte ^^

Utöver den kraftigt nerkortade fritiden måste jag säga att livet är rätt bra nu. Det går bra nu som Petter(?) skulle säga. Den enda egentliga nackdelen är att jag har betydligt mindre tid för FZ. Att det är så är inget jag valt själv men går jag upp 06:00 och kommer hem runt 20:00, vilket jag gör om jag tränar efter jobbet, så vill jag helt enkelt göra annat än sitta framför datorn och jobba. Jag har dock en aning dåligt samvete för det här, även om jag vet att jag inte borde ha det, och jag ska bättre mig, men det kommer nog aldrig bli som fornstora dar.

Nej ett byte är nu avklarat så det är kanske läge att runda av här och slå igen min bok. Jo jag skriver faktiskt för hand. Dels har jag ingen laptop men även om jag hade det skulle jag nog skriva för hand. Jag gillar känslan och resultatet blir i min mening bättre. Enda nackdelen är att jag ofta kan ha svårt för att läsa min handstil när det är dags att skriva rent det hela

#blogg

Medlem
En vanlig morgon med tid att döda

Oh, skriva en recension på väg till- och från jobbet .. det är starkt jobbat. Själv hatar jag att skriva för hand >_<


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar