Halvfuller en tisdag - det är jobbets fel!

Flakmonkey
Halvfuller en tisdag - det är jobbets fel!

Sådier.... Klockan är inte mer än 23 och här sitter man lite fuller på den röda tuben på väg hem. Nej döm mig inte för tidigt nu, anledningen till min onykterhet är nämligen helt jobbrelaterad. I dag har det nämligen hållts ett månadsmöte vilket helt enkelt är en sammankomst för hela företaget där vi samlas i en festlokal - den gång Berns - och lyssnar till cheferna när de talar ut om det som händer i företaget. På allt detta serveras det även mat och dryck i form av en öppen bar vilket självklart resulterar i en hel del trevliga möten och intressanta samtal.

Idag fick vi bland annat reda på att avdelningen som jag jobbar på - helpdesken - ska flyttas till nya lokaler söder om stan. Visserligen är inte detta 100% klart, men allt pekar på det vilket innebär en del förändringar. Personligen har jag ingenting emot detta. Det innebär inte någon större förändring vad gäller restiden och på plussidan finns ju det faktum att det blir helt nya och fräscha lokaler. Bytet innebär dock att jag nog kommer börja leta efter bostadsrätter söder om stan istället för norr - vilket har varit mitt primära fokus hittills - men det ser jag knappast som någon större nackdel.

Woho!!! Fick precis ett SMS som berättade för mig att Liverpool har slagit Inter med 2 - 0 på Anfield. You'll never walk aloooooone!

Captain Fantastic aka Steven Gerard

Hmm, ibland är det mindre kul att åka tub i Stockholm - det tycker åtminstone damen som sitter bredvid mig just nu. Nej det beror inte på att hon sitter bredvid mig även om det är lätt att dra den slutsatsen utan pga mannen som satt mittemot. Helt förvirrad - troligen tack vare en kombination av nedsatt mental kapacitet och droger - satt han och pratade med både sig själv och damen bredvid om absolut ingenting. "Man vet inte vad och om man ska svara" säger hon och jag kan bara hålla med. I såna här situationer känns det ofta som om aggressionerna inte är långt borta och även om jag inte är orolig för min egen del - 190cm och 100 kg ger mig en viss trygghet - kan det vara nog så olustigt.

Har lirat mer #Nitro Bike i dagarna och fortfarande är jag inte övertygad. Det lutar faktiskt åt ett mindre smickrande betyg något som tyvärr inte är helt ovanligt för NIntendos succémaskin. Ärligt talat så väntar jag bara på att bubblan ska spricka. Visst finns det bra för att inte säga fantastiska spel, men i min mening är de såpass få att gemene man borde reagera. Det känns faktiskt som att Wii är symbolen för mjölkning just nu, inte #Electronic Arts som det brukar vara.

Nej, snart är bussen som tar mig hem mot Täby här och jag ska nog sluta skriva. Blir det för mycket att skriva rent kommer jag knappast och skriva rent det när jag kommer hem och det vore nog både synd och skam ^^

#blogg

Medlem
Halvfuller en tisdag - det är jobbets fel!

Vem köper alla dessa skitspel som bajsas ut till wii? Och alla andra format för den delen oxå, kostar det inte miljoner att ta fram ett spel?


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv

inte klanka ner på drogisarna, vem vet vad folk tänker om dig som sitter där och luktar fylla en tisdag vava


signatur

To swing is not to Wii.

1
Skriv svar