Film: Min högljudda och numera trasiga 360

Flakmonkey
Film: Min högljudda och numera trasiga 360

Tanken var att dagens blogginlägg skulle handla om att jag äntligen sprängt 20 000-gränsen i Gamerscore på Xbox Live. Igår köpte jag ju #Prey som skulle ge mig de sista poängen jag behövde men det gick inte alls. När jag skulle kolla inställningarna i spelet fick maskinen tuppjuck och frös. Kom ett rött rutnät över skärmen. Startade om, kollade så att kablarna satt i ordenligt - samma sak hände igen fast den här gången i dashboarden. Startade om, nu hände inget förutom att tre av fyra lampor lyste rött. Rykte lite mer i kablarna men det hjälpte inte det minsta...

Så idag har jag ringt till Microsofts support - som var riktigt trevliga - och felanmälde krysslådan. Väntar på ett mail med en fraktsedel - eller vad det nu heter - och sen ska UPS kontaktas så att de kan hämta den. Kan visst ta upp till tre veckor att få tillbaka den. Ingen större katastrof, är ju därför man har flera konsoler ^^

Jag kan dock inte säga att det här var oväntat. Jag har haft maskinen sedan lanseringen och den har alltid känts lite skev. Framförallt låter det något fruuuuuuuuuuuuuktansvärt, vilket jag påpekade för killen på supporten så han skrev till det i ärendet också. Förhoppningsvis innebär det här att den biten fixas också, om jag nu inte skulle få en ny förstås men chansen för det är nog rätt liten

Nåväl, för att demonstrera hur trasig min 360 nu är och hur mycket den låter spelade jag in en film. Ja jag vet att allting är svart, men man ser iaf ringen och man hör framförallt hur den låter. Så håll till godo ^^

<embed style="width:400px; height:326px;" id="VideoPlayback" type="application/x-shockwave-flash" src="http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-4107300985909..." flashvars=""> </embed>

#blogg

Medlem
Film: Min högljudda och numera trasiga 360

Levde längre än de flesta andras iaf, får väl se ifall min går sönder så småningom med, annars blir jag väl den enda här på fz som haft en box sedan lanseringen som inte haft ett enda fel när nästa generation kommer ut ^^


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Antikvitet

Min krysslåda är köpt på lanseringsdagen. Den lever och frodas!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Aj, det där lät ganska illa. Fick själv red ring, att det tog ca en och en halv månad var riktigt jobbigt däremot. Skönt att man fick en helt ny enhet ändå. Fast båda har knakat och knastrat lite när man startar upp den. Hoppas de gör en bättre design till nästa Xbox.

Medlem

http://youtube.com/watch?v=31tvXu34T8Q
Testa om det fungerar Boxen kan ju knappast bli ännu mera trasig än vad den är ändå så!

Medlem

haha låter som ett mindre jetplan startar


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av John:

Min krysslåda är köpt på lanseringsdagen. Den lever och frodas!

Samma!:up:

Detta är en av anledningarna till att man inte köper dyra konsoler. De går sönder.....


signatur
1
Skriv svar