Jädra sol som alltid ska brännas...

Flakmonkey
Jädra sol som alltid ska brännas...

Tisdagen här på Mallorca börja lida mot sitt slut eller i varje fall min.Klockan är inte mer än 22:30 men jag har redan bunkrat ner mig för en god natts sömn. Har ju kommit på att det kanske vore en bra idé att komma hem utvilad efter semestern istället för tröttare än vad jag var när jag åkte iväg, så nu ska fokus ligga på återhämtning.

Idag har också varit en riktigt bra dag sett ur det perspektivet. Har spenderat två längre vändor på stranden där mycket av tiden gick åt till att lira strandtennis ute i havet. Har ofta varit en boll inblandad när jag "lekt" med mina bröder och det knepet fungerade även bra här. Riktigt kul var det och förbaskat skönt med solen och det svalkande havet. Tyvärr råkade jag emellertid bränna mig en smula. Inte så illa som jag gjort en gång tidigare - då var det första gradens brännskador - då det nu bara handlar om lite rödnad. Svider inte ens eller någonting men det ser verkligen inte snyggt ut ^^

Hursomhelst så får jag ta det lite lugnare med solen imorgon så det kan nog bli en hel del tid spenderandes inomhus med min nya favoritleksak - PSP. Har kommit lite längre på #Killzone: Liberation nu och det är riktigt knepigt ibland måste jag erkänna. Ofta jag fått spela om en sektion ett antal gånger för att ta mig igenom, men som sagt det är bara något positivt. Så länge man känner att man kan klara det om man bara skärper sig och blir bättre så får det gärna vara hur svårt som helst.

Förresten så har jag jobbat lite idag också. Medans jag badade ringde det nämligen på min mobil. Efter en snabb avlyssning av mobilsvaret så visade det sig att det var en användare som inte kunde byta lösenord - länken han fått fungerade inte. Självklart kunde inte jag hjälpa till direkt där jag satt, men jag kontaktade iaf jobbet så att de kunde ta itu med det. Lite lustigt att de ringde mig direkt faktiskt, det ska de inte göra, speciellt eftersom det inte var någon "viktig" person som har mitt nummer... Men men

Hmm... apropå någonting helt annat så såg jag lite på semifinalen i eurovision song contest precis innan jag gick upp till sovrummet. Fy fan vilka sunklåtar många av dem var och då jämför jag dem inte med normal låtar utan melodifestivalslåtar. Förstår inte hur vissa länder kan skicka de låtar som de gör. Har de verkligen så "dålig" smak? Irland kan man ju ursäkta för de skickar ju sin kalkon - bokstavligt talat då artisten är en kalkondocka - med en stooooor gnutta självironi, de inser ju hur löjlig hela grejjen är. Men alla de andra som tar det på fullaste allvar och ändå skickar personer som inte kan sjunga och med melodier som knappt kvalar in till den benämningen... Och det riktigt sorgliga är att det troligen kommer vara just en sån låt som vinner hela skiten på lördag.

Nej, dags att knyta ihop säcken här nu, måste försöka klara ett uppdrag i #Killzone innan jag däckar helt...

#blogg

Medlem
Jädra sol som alltid ska brännas...

Antagligen kommer solbrännan svida imorgon, brukar vara så för mig att det tar en dag innan det gör ont.

Sen att Eurovision har kassa låtar, tja, det är inget nytt för i år. Jag mår lika illa varje år jag råkar se det.

1
Skriv svar