Long time no blog

Flakmonkey
Long time no blog

Otroligt vad livet kan förändras. För inte ens ett år sedan hade jag hur mycket tid som helst till att gejma och skriva om hela den världen vilket resulterade i en stadig ström av nyheter och recensioner. Nu har jag inte alls den tiden... Jobbet tar mycket tid och det kombinerat med lägenhetsrenovering och ett pånåyttfött socialt liv har gjort att jag har fått dra ner på det rätt radikalt.

Ibland tycker jag det är förbannat tråkigt, men oftast tycker jag bara att det är lite lagom sorgligt men att det ändå är skönt. Hur mycket jag än saknar det så känns det bra att det inte är det enda som fyller mitt liv. För tro nu inte att jag slutat gejma - för det har jag verkligen inte - men jag har tvingats dra ner på alla kringaktiviteter. Min speltid handlar helt enkelt mer om kvalitet än kvantitet numera och det är i min mening bara bra.

Förhoppningsvis kommer jag dock få mer tid i framtiden. Lägenheten är snart färdig och med det kommer jag skära ner på restiden till och från jobbet med nästan två timmar per dag. Bara där kan jag ju klämma in en hel del nyheter och spelande, men om allt går som det ska kommer det aldrig bli 20 om dagen som det kunde bli under min peak - det är helt enkelt inte värt all den tiden och kraften som det trots allt tar.

Hursomhelst så spelar jag alltså fortfarande och eftersom min 360 fortfarande är trasig, min Wii samlar damm och min PC är lite i klenaste laget blir det mest PS3an som får jobb. Har bland annat börjat spela om #Uncharted: Drake's Fortune eftersom jag vill åt lite trophies (jo jag vet att de är meningslö, men jag är trots allt en stathora ^^). Jag har också upptäckt den underbara världen av små nedladdningsbara titlar som #PIxeljunk Eden, #Echochrome, #Pixeljunk Monsters och #Pain. Dessa är nu inte bara bra i sig, men de är ändå perfekta på det sättet att man inte behöver undvara en massa tid för att spela dem. Att sitta en 15-20 minuter är helt okej, vilket är otänkbart för spel som #Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, etc...

Nej, nu är snart bussen framme vid Täby Centrum så det är nog bäst att avsluta det här. Ska träffa några goda vänner och äta en bit mat och dricka lite vin/öl - det är ju trots allt lillördag idag

#blogg

Medlem
Long time no blog

Och long time no join på #[MsB]

Ibland undrar jag vart du tagit vägen, så kom jag att tänka på att du bloggar här. Får säga grattis till ditt sociala liv, inte många förunnat bland oss

Om du får tid, kom å hälsa på oss. Jag/vi saknar dig. Damma av datorn och gör dig redo för lite UT2004 som vi fortfarande spelar (numera har vi pickup i #[MsB]).

Be Well

Flakmonkey

Ibland får jag ett hiskeligt sug efter lite UT2004 och nästa gång ska jag banne mig hoppa in på irc och lira Man lär ju dock suga fantastiskt hårt numera, men får hoppas att det är kul ändå ^^

1
Skriv svar