Blir man TV-kändis nu?

Flakmonkey
Blir man TV-kändis nu?

Nja, det tror jag väl knappast att jag blir, men om två veckor ska jag åtminstone vara med i TV - närmare bestämt TV4 Sport. Idag har jag nämligen varit på en TV-inspelning tillsammans med tre andra speljournalister hos Amok där vi spelade en liten turnering i #Fifa 09. Amok är för de som inte vet en studio som producerar TV-program för tävlingar i TV-spel. Du har kanske sett den här tävlingen i Simbins #Race som gått på TV4 Sport tidigare i år och nu anordnar de en stora turnering i #Fifa 09 där vinnaren får 100 000 svenska riksdaler kallad Fotboll Online.

Några såna pengar stod självklart inte på spel när jag, Tommy från Superplay, Mattias från Level och Ville från Level7 möttes. Det handlade mer om att bara ha trevligt och visa upp konceptet både för oss och för annonsörer och TV-tittare när det senare visas på TV.

Allt som allt gick det helt okej för mig. Vann min första match med 5-0 mot Ville och torskade med 1-3 mot Tommy Rydling. Läget inför sista gruppspelsmatchen mot Mattias var därför som så att jag var tvungen att vinna, Mattias gick vidare vid oavgjort tillsammans med Tommy och jag var så jävla nära. I 85e minuten gjorde jag 2-1 men så fick Mattias in en boll på övertid som förstörde allt. Jag vann bronsmedaljsmatchen mot Ville med 2-0 och undvek därmed sistaplatsen, men det kändes inte lika gott som det hade gjort att få spela finalen. Jag ska inte avslöja hur det gick i den eftersom den var riktigt spännande utan ni får helt enkelt se programmet ^^

Vet faktiskt inte om jag orkar se det. Gillar verkligen inte att se eller höra mig själv, får ångest som hänger ihop med min otroligt taskiga självbild som byggts upp under många år. För inte nog med att de filmade när jag lirade, jag intervjuades också och även om jag inte tittade in i kameran så har jag svårt att tro att jag gjorde någon större succé...

Nu när jag tänker efter så har jag inte ens sett de program som jag var med i på TV7/Aftonbladets spelprogram förra sommaren.

Nåväl det var hur som helst en kul upplevelse och vill ni se har både ser ut och låter är det bara att spana in programmet, men nu är det dags för lite gaming. Köpte ju #Burnout Paradise så sent som igår till Playstation 3 via Playstation Store och jag måste säga att det är helt fantastiskt bra - och för 300 kr är det ingenting annat än ett kap.

#blogg

Antikvitet
Blir man TV-kändis nu?

Jag tror säkert att du var fantastisk, de inslag jag sett på dig från Xover gör du ett väldigt säkert och kunnigt intryck i.

Jag hade helt glömt bort inspelningen måste jag erkänna. Det känns helskönt att du var där, absolut rätt man på plats. Grattis till tredjeplatsen!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Låter riktigt roligt ju. Ska hålla utkik på dumburken nu.

Skägg.
10 Chambers

Jag har sett några av de Xover-klipp man har varit med i, och ja, det är alltid svårt att se och höra sig själv.


signatur
1
Skriv svar