Resistance 2 - ett första intryck

Flakmonkey
Resistance 2 - ett första intryck

Otålig och samlare som jag är så beställde jag för två veckor sedan collectors edition av #Resistance 2 från kanada och det kom redan i torsdags. Dumt? Kanske, men faktum är att den feta lådan med en artbook, en extra DVD med lite behind the scenes och en frän actionfigure gick lös på 600 spänn inklusive frakt. Det är i många fall billigare än vad den vanliga versionen kostar här i Sverige... goooo extra avgifter...

Hur som helst så har jag inte haft möjligheten att spela det förrän sent igår. Jag har ju nämligen haft fullt upp med att recensera #Mirror's Edge (en recension som för övrigt publiceras idag) så #Resistance 2 har helt enkelt fått bida sin tid - fram tills igår som sagt. Då kunde jag inte hålla mig utan tryckte in spelet i PS3an och spelade lite i solokampanjen. Mitt första intryck var "wooaaaahhhh! vilken jävla bjässe till fiende!" för det första du stöter på är en manick som närmast för tankarna till #Shadow of the Colossus. Förhoppningsvis och troligen sätts ribban redan där, för allt känns bara som så mycket mer än ettan - som jag gillade riktigt mycket. Allt är större, vackrare och mer finputsat och det känns verkligen att jag kommer få ut många timmars spelglädje här.

Solokampanjen är ju som sagt bara en liten del av det hela. Den stora dragningskraften i ettan var ju spelets onlineläge och det har jag inte ens tittat på... och sen så ser jag fram emot när kompisarna skaffar det så att man kan lira igenom coop-kampanjen där ju åtta spelare kan hjälpas åt.

Men frågan är hur mycket man kommer få spela... nu ska ju Quantum of Solace klaras av och recenseras först... livet är allt bra hårt ibland...

#blogg

1
Skriv svar