Gejmingmånaden - dag 6

Flakmonkey
Gejmingmånaden - dag 6

Snart är första veckan över och jag måste säga att jag är riktigt nöjd med utgången, men samtidigt besviken på mig själv. Besviken är jag givetvis för att jag inte uppdaterat det här bloggen tillräckligt mycket, tanken var ju att jag skulle få ner någonting varje kväll, men ja ni ser ju själva hur det gick med det. Jag ska inte heller komma med några ursäkter för det utan bara konstatera att jag tyckte att det fanns viktigare/roligare saker att göra på kvällarna än att blogga.

Som tur är så var det ofta själva spelandet som kom i vägen och jag måste säga att jag har spelat mer än vad jag gjort på länge. Visserligen har det mesta av tiden lagts ner på ett spel #Resistance 2 men det har varit värt varenda svordom, för svurit har jag gjort. Iofs är det inget märkvärdigt för min del, jag svär rätt mycket när jag lirar och klantar mig och jag skulle faktiskt inte vilja ha det på något annat sätt. Svär jag inte så innebär det att spelet är på tok för lätt vilket i min ringa mening förtar väldigt mycket av upplevelsen. Hur som helst så kom jag nu igenom spelet på den högsta svårighetsgraden (av de som går att välja första gången man lirar det iaf) och kan bara konstatera att det levererade från början till slut. Tyvärr så var slutstriden en av de sämsta delarna, men jag kan nog inte komma ihåg ett enda FPS som har haft en underhållanda slutstrid - skulle kanske kunna vara något av Serious Sam-titlarna - men utöver en för lätt slutboss så var det förbannat bra och jag tycker att alla som har en PS3 ska ge det en chans. Ogillar du att skjuta aliens bör du nog undvika det iofs, men annars är det bara att slänga dig rätt in i härligheten

Igår spelade jag också något otippat två Playstation Network-titlar eftersom två polare kom över efter arbetsdagen (som ju bara var halv där jag jobbar). Vi visste inte riktigt vad vi skulle lira så jag satte först igån #High Velocity Bowling vilket jag ägt länge men faktiskt aldrig spelat (jo jag vet att jag är dum i huvet på det viset) och det visade sig ju vara riktigt kul och flera gånger bättre än den sorgliga bowlingvarianten som följer med #Wii Sports. Så har du möjligheten att spela med vänner på samma maskin eller online och gillar bowling så kan jag verkligen rekommendera det.

Speldagens otippade stjärna var dock #PAIN ni vet det där spelet där man ska slunga iväg en figur med en jätteslangbella/katapult och sen orsaka så mycket skada till honom/henne och miljön omkring som det bara går. Upplägget låter kanske hur trist som helst, men spela det med några glada vänner och du kommer skratta ofantligt mycket. Ett tips är också att investera i de olika karaktärerna som finns. Jag köpte tex David Hasselhoff till mig själv och två yppiga bimbos till mina vänner (deras val inte mitt) och det gjorde faktiskt spelet roligare. Härliga kommentarer och specialmoves förgyllda verkligen eftermiddagen och även om det känns lite fel så är det otroligt kul att bara sula iväg någon in i reklamskylt som faller ner på en tågvagn som råkar åka förbi, som i sin tur åker av rälsen, plöjer över en mimare, en kille utklädd till ko och en pensionär för att sedan orsaka en masskrock som får poängen att strömma in... Tro mig - det är fantastiskt kul i rätt sällskap

[v=2701]

Nu är det dock att ta mig an nästa spel, och även om jag inte kommer ha så mycket tid att spela det precis nu eftersom jag ska iväg till familjen för trettondagsfika så har jag iaf installerat det på min PC, och det blir faktiskt ingenting annat än #Thief: Deadly Shadows. Jag hittade det i spellådan här och insåg att jag inte ens öppnat förpackningen (dum i huvet jao) och tänkte varför inte? De tidigare Thief-spelen var ju riktigt bra så det här kan ju inte vara så tokigt. Så i eftermiddag blir det att släcka ner här i datorhörnan och spela lite med mus och tangentbord för ovanlighetens skull, ska faktiskt bli riktigt kul och för en gångs skull så bör jag ju kunna undvika behovet av att tweaka som en gnu för att få det att fungera ordentligt vilket ju är en av de största fördelarna med att lira lite äldre spel på PC. Att maxa grafiken är kul!

See ya on the flip side

#blogg

Medlem
Gejmingmånaden - dag 6

quake live nao!

1
Skriv svar