Lillördag + Super Puzzle Fighter = sant

Flakmonkey
Lillördag + Super Puzzle Fighter = sant

Jag och några av mina vänner är kära i ett spel och det är en rätt otippat titel som stulit våra hjärtan. Spelet är nämligen #Capcoms pusselfighter #Super Puzzle Fighter II Turbo HD Remix som finns att köpa till Playstation 3 och Xbox 360 i de båda konsolernas onlinebutiker. Vet inte hur många av er som testat det, men efter nattens drabbningar så kan jag bara konstatera att det fullständigt genialt i sin enkelhet.

[eos_image="46778;w400"]Haaaadouken!![/eos_image]

Jag ska ta det hela från början. Igår var det ju som vi all vet lillördag och inte vilken lillördag som helst utan dagen då europas bästa klubblag skulle koras genom Champions League-finalen mellan Manchester United och Barcelona. Därför bjöd jag in några kollegor för att se på matchen med lite mat och dricka till men något förvånande som var det inte fotbollen som var kvällens stora behållning. För även om matchen stod i centrum under cirka två timmar så var det #Super Puzzle Fighter II Turbo HD Remix som tog över helt när jag Kalmar och Höken satte oss tillrätta och började duellera.

För dig som inte riktigt vet vad spelet går ut på så kan man tyvärr inte förklara det på något enkelt sätt - det måste helt enkelt upplevas - men som du själv kan se på trailern jag lagt in lite längre ner så har det hämtat inspiration från Tetris. Det är dock väldigt långt från Tetris när du väl börjar spela det då det kräver ett helt annat taktiskt sinne. Du ska nämligen inte bara få bort raderna klossarna utan du måste se till att få bort dem på rätt sätt och i rätt läge för att maximera skadan på din motståndare och lindra den skada som han försöker åsamka dig.

Som sagt - det låter kanske inte som någon höjdare men jag kan garantera er att det är det. Har sällan stött på ett spel som är roligare att lira mot sina vänner vilket blev tydligt inatt då vi till slut tittade på klockan för att se hur mycket den var och den lilla visaren hade gått över fyran. Vi hade alltså spelat konstant i drygt fem timmar och haft så kul under dessa att tiden bara flugit iväg - det var länge sedan ett spel fängslade mig så pass mycket.

<script src="http://www.fz.se/filmer/_embed.php?id=595" type="text/javascript"></script>

#Super Puzzle Fighter II Turbo HD Remix är ett perfekt exempel på att spel inte behöver vara "avancerade" för att vara djupa och roliga. Konceptet är enkelt och det tar inte många minuter innan du kan spela det, men det finns mycket mekaniker bakom den enkla ytan som gör det möjligt att använda en rad olika taktiker som du måste behärska för att bli en stjärna.

Rekommenderar alla som äger en Xbox 360 eller PS3 att köpa det direkt - om du gillar pusselspel det vill säga - du kommer inte ångra dig. Den enda nackdelen med det är att du kan kan göra som oss och vara en aning trötta på jobbet - men å andra sidan är det lätt värt det.

Avslutningsvis vill jag bara göra en shoutout till Kalmar och Höken som i alla fall kämpade tappert

#blogg

MFZ
Medlem
Lillördag + Super Puzzle Fighter = sant

grattis att ni upptäckt puzzle fighter... jag vet inte hur många timmar jag o mina kompisar har plöjt ner i det spelet.. hur bra som helst i versus!


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

1
Skriv svar