God of War Collection är genialt!

Flakmonkey
God of War Collection är genialt!

Jag ska erkänna att jag tvivlade på att #Sony skulle kunna vara så smarta, men jag är glad att de motbevisat mig. Idag har de nämligen skickat ut ett pressmeddelande där de berättar att ett paket med #God of War I och #God of War II kommer att släppas lagom till julhandeln. Någon prisuppgift finns inte, men det är riktigt trevligt att kunna konstatera att de tycks lägga ner mer jobb än att bara släppa PS2-varianterna på en bluray-skiva. Båda spelen kommer att stödja 720p, AA och trophys vilket gör det till ett perfekt sätt för många att få spela igenom hela triologin trots att de inte har en PS3:a.

Vissa kommer kanske klaga på att det inte är något annat än ett sätt för Sony att tjäna pengar, och visst finns det en poäng där eftersom de uppenbarligen kommer tjäna pengar på det, men jag tycker att det är lite väl cyniskt. Ta det för vad det är istället, en möjlighet att få uppleva två av den "förra generationens" bästa spel i förbättrade versioner. Personligen så hoppas jag att det här bara är början på vad som komma skall - tänk om ICO-trilogin får samma behandling? #ICO och #Shadow of the Colossus i 720p, AA och 60 FPS skulle jag verkligen inte säga nej till

<< Läs mer om det hela här >>

#blogg

1
Skriv svar