Söndag...

Flakmonkey
Söndag...

Klockan är inte ens 18 men ändå så kan jag konstatera att den här söndagen har varit väldigt lyckad. Den började ju iofs inte sådär jättekul eftersom jag var tvungen att slita mig upp ur sängen och bege mig till jobbet där lappen med pinkoden till mobilen fanns. Igår hade ju "min mobil" (det är faktiskt Höken som lånat ut sin gamla) fått krupp och jag kunde inte surfa så jag tänkte att det vore läge att starta om den, men sen kom jag på att jag inte kom ihåg PIN-koden så då var det ju bara att åka till jobbet där jag har lappen där koden står... omständigt värre men det gav mig iaf en promenad på cirkus en timme vilket alltid är bra

Fick i varje fall tag på pinkoden och så fort jag drog igång luren så fick jag ett sms där jag fick reda på att ett bord var resarverat på O'learys i Gamla Stan där jag och Sadi skulle se Hammarby - AIK och vilken jävla match det blev... Var länge sen jag var så nervös och när Kenny Pavey gjorde 1-2 så var glädjen total - förutom hos några bajare som av någon anledning var väldigt systa Det är nästan lite läskigt hur mycket en lek kan påverka en. Jag menar hur viktigt är fotboll egentligen? Det är ju bara 22 (om ingen har blivit utvisad) personer som sparkar på en boll i hoppet om att få in den i motståndarens mål... knappast något som påverkar mänskligheten men ändå känns det så otroligt viktigt för så många, däribland mig.

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Ty5LTlzm6UM&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Ty5LTlzm6UM&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
Så wunderbar!

Hursomhelst så satt jag och Sadi på O'learys från 12:00 till 17:00 och såg på fotboll samtidigt som vi åt och drack gott. Pratade dessutom om både dittan och dattan och hade det väldigt trevligt innan det var dags att dra sig hem igen. Så efter en kort tunnelbanefärd så sitter jag här utan att riktigt veta vad jag ska göra... Vill jag slå igång TV:n som jag brukar? Det är ju mycket trevligare att prata med folk på msn och/eller irc - speciellt nu när jag upptäckt nygamla bekantskaper som är kul att prata med...

Nej gat däm... nu höll jag ju på att somna här och klockan är inte ens 19. Antar att det är ett tecken på att man verkligen behöver sova. Satt ju bara här och surfade runt lite ackompanjerad av min Pottouri-lista på Spotify och vips så svartnade det plötsligt för ögonen och jag somnade laptopen i famnen... Hade ju tänkt spela lite #Uncharted 2: Among Thieves, kanske till och med klara det, men nu känns det kanske inte som någon bra ide. Det vore ju trots allt rätt trist att sova sig genom slutet

Så nej. får la bli att man helt enkelt spenderar kvällen där jag är nu - softandes i TV-soffan. Titta på lite Star Trek DS9. Se på lite sport. Laga något att äta... helt enkelt ta sig igenom kvällen så att morgondagen inte blir lidande... Då är det ju dags att ta i med hårdhandskarna igen och arbeta så det står härliga till... är jag konstig som faktiskt ser fram emot det?

#blogg

Medlem
Söndag...
Citat:

Klockan är inte ens 18 men

Citat:

2009-10-25 18:51 | Av Simon Bergstedt | I kategorin Personligt

Vintertid vettu.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Konstig och lite... uhm... småfull? =D


signatur

Tempus fugit.

Flakmonkey
Skrivet av Zelaxe:
Citat:

Klockan är inte ens 18 men

Citat:

2009-10-25 18:51 | Av Simon Bergstedt | I kategorin Personligt

Vintertid vettu.

Hehe mjo... tyvärr så ställs ju tiden in efter när man börjar skriva, inte när man är klar... och eftersom jag slumrade till där i mitten så tog det ett tag att bli klar

Medlem

Är inte det lite fail?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Flakmonkey
Skrivet av Zelaxe:

Är inte det lite fail?

Hehe jo det är det nog. Men jag ser det hellre som ett tecken på att jag sover för lite samt att jag har en fantastiskt skön soffa

Medlem

Underskatta aldrig en skön soffa!

1
Skriv svar