E-sports på svensk TV är ju kul!

Flakmonkey
E-sports på svensk TV är ju kul!

Det har väl inte undgått något att Dreamhack går av stapeln den här helgen, men det finns kanske de som missat att SVT sänder direkt från LAN:et och de turneringar som spelas där. Hade det här varit en normal sportsändning hade jag haft så otroligt mycket att klaga på. Produktionen är rätt dålig och kommentatorerna är ännu sämre men man måste börja någonstans och det här är en riktigt riktigt bra start. Hoppas bara att det här ger SVT och andra kanaler mersmak så att de vågar satsa mer på det i framtiden, om inte i "vanlig" TV så väl på webben som de gör nu.

Just nu spelas förresten Street Fighter IV-finalerna och det är både kul och intressant. Jag som verkligen ingen stjärna på spelet har redan fått betydligt bättre insikt i vad som krävs för att bli bra och hur kass jag själv är. Efter SFIV så är det dags för Quake vilket är det jag verkligen vill se, så har du ingenting bättre för dig ikväll så kan jag rekommendera alla att hoppa in på den här länken.

#blogg

Medlem
E-sports på svensk TV är ju kul!

Tittade på både SF och Quake igår :D. Kul att se proffs lira. Idag sänds väl WoW och CS om jag fattade det hela rätt.

Skägg.
10 Chambers

Hm, de verkar inte lägga ut live-klippen i efterhand, vilket är kasst. Hade velat se Quake idag, och det är ju det fina med webben, att kunna se saker när man vill.


signatur
Medlem

Mjo, om man förvånar någon frihetssträvare nästa gång så hamnar det nog i nämnsta hamn så småningom. (Förstår inte varför de inte hade kunnat fixa sånt i efterhand? Såvida de inte tänkt sälja det senare dvs.)


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

1
Skriv svar