Jädra UPS!

Flakmonkey
Jädra UPS!

Här beställer man en sak från England och frakten blir ovanligt hög. Det visar sig att det beror på att använde sig av UPS. Trevligt tycker man ju då, det borde ju innebära att servicen blir bättre men icke! I torsdags var de förbi och försökte leverera paketet vilket men det gick inte så bra eftersom jag var på jobbet då. Istället så lämnar de en lapp som det står att jag kan hämta det på deras utlämningscentral i Sundbyberg. För er som inte har koll på stockholms geografi så ligger sumpan en bit ifrån Bagarmossen där jag bor och det är således ett litet projekt för mig att ta mig dit.

Fine tänker jag då och tänker att jag borde kunna göra det under helgen då jag har tid, kan ju bli en trevlig utflikt, men icke! På helgerna har de inte öppet och då måste jag istället få skjuts av en arbetskamrat på lunchen eftersom jag måste hämta det idag för efter idag så skickar de tillbaka paketet till England! Okej att de skickar tillbaks det tids nog men man måste väl få lite mer än tre dagar på sig att hämta det? Hos Posten (läsa ICA) så kan det väl ligga i en månad innan det skrotas?

Irriterande värre är det iaf och varför gör man nu detta? Jo för att kunna använda headsetet med PS3an... det behövs ju visst en extrasladd till det som bara går att beställa från de brittiska öarna... ibland undrar man om man inte tar det här med gaming lite för långt...

#blogg

Medlem
Jädra UPS!

Första och sista gången jag använde fraktföretag var DHL, riktigt usla, fick ringa FEM, FEM gånger för de skicka fakturan fel hela jävla tiden! Usch.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det är 14 dagar på de flesta butiker, så som ICA, men jag håller med; 3 dagar är ruggigt lite.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Varje sig DHL eller UPS är några stjärnor, usel service till höga priser verkar vara affärsidéen. Man kan tycka vad man vill om diverse postverk men saker och ting brukar komma fram i tid utan klödd. Till skillnad från de två tidigare som båda har 100% fail rate för mig.

1
Skriv svar