Varför skjuter jag allt framför mig?

Flakmonkey
Varför skjuter jag allt framför mig?

Igår köpte jag mina första julklappar och då gjorde jag det från TV-soffan. Får se när jag ska ta mig tid till att hämta ut dem men måste nog ske imorgon för på tisdag ska det ju bakas julgodis med syskonen... Går kanske bra på onsdag iofs, vilket förmodligen iinnebär att jag kommer skjuta på det tills dess...

När det gäller såna här saker har jag nämligen en förmåga att skjuta fram saker. Har alltid haft den tendensen och mycket bottnar nog i att allt har en tendens att ordna sig ändå, pusselbitarna har alltid haft rn tendens att falla på plats utan att någon märkt att det gjorts i sista stund. Som tur är så är min disciplin betydligt bättre i arbetslivet mycket för att jag då har ansvar för andra än bara mig utan det är främst i privatlivet som jag är såhär.

Lite lustigt är det dock eftersom jag egentligen inte har något emot att göra sakerna jag skjuter framför mig. Att handla julklappar är ju tex kul och jag har inte heller något emot mer triviala saker som att diska, städa eller laga mat. Det är rofyllande och framförallt så känns det ju så skönt efteråt... Nej det är något annat... Som i helgen så har jag inte gjort något alls egentligen utan mest legat i TV-soffan och funderat på vad jag ska göra samtidigt när jag sett på Project Runway och Made. Visserligen behöver jag inte göra något vettigt men det är ju inte som att det inte finns något att göra....

Nåväl, nu sitter jag ändå på tuben påväg till norrort för att köpa lite julklappar följt av en middag hos min lillebror med lite andra gäster. Kommer tveklöst bli både bli trevligt och roligt och jag hoppas verkligen att jag tar mig i kragen och hittar några klappar, annars kan det bli stressigt på onsdag

#blogg

Medlem
Varför skjuter jag allt framför mig?

Jo jag har exakt samma problem.

Ett aktuellt exempel är disken. Jag är alltid noga med att skölja av allt när jag diskat, men sen blir det bara stående och väntar på att diskas helt. Vet inte varför, tar inte många minuter att ta disken efter maten, men lik förbannat blir det inte av.

Privat är det så med väldigt mycket, men när jag jobbar är jag väldigt skötsam och gör allt direkt. Det är bra konstigt..

Medlem

Ah, såg framför mig ett inlägg om FPS när jag läste rubriken

1
Skriv svar