Den bortglömda skribentens topp 3

Flakmonkey
Den bortglömda skribentens topp 3

Jag fick inte vara en del av skribenternas topp 3 här på FZ och tar därför saken i egna händer och publicerar min egen lista (nej jag är inte bitter ). För sakens skull har jag också lagt till en lista på spel som säkerligen skulle platsa på listan om jag hade spelat dem ordentligt samt en förteckning över spel jag rekommenderar alla att spela även om de inte nådde upp till topp tre. När man bedömer såna här listor måste man ju inse att ingen (eller iaf väldigt få) har haft tid att spela igenom alla bra spel som släppts under ett år.

#Quake Live
Den öppna betan startade i februari och med ens fick Quake-serien nytt liv. Främst var det förstås "gamla" spelare som hittade tillbaka till sin forna kärlek men även nya fick upp ögonen för spelet som tiillsammans med Unreal Tournament markerade höjdpunkten för en hel genre. Nu ska jag inte komma här och påstå att spelet i sig är revolutionerande, det är ju trots allt "bara" Quake 3 med lite influenser från modar, men med tanke på att det är ett av tidernas bästa spel och att det nu är både gratis och enkelt att komma igång med gör det till ett av årets inte bara bästa utan även viktigaste spelen.

[eos_image="59307;w450"]Quake Live - en klassiker pånyttfödd[/eos_image]

#Uncharted 2: Among Thieves
Det hajpades, det kom och det levererade. Det är svårt att hitta någonting som jag inte gillar med Uncharted 2 men skulle det vara någonting så är det precis som i ettan att det är lite för många fiender och att de tål lite för mycket skott. Som tur är förtar det knappt någonting från spelupplevelsen, det är trots allt ett spel som inte ska vara realistiskt, och alla andra element väger upp det mer än väl. Produktionsvärdet är givetvis skyhögt och även om det kan ses som ytligt så kan det inte underskattas. Grafiken, musiken, animationerna och kanske framförallt skådespelandet gör att man (eller iaf jag) dras in i spelet på ett sätt som inte hör till vanligheterna för actionspel. Lägg därtill ett välgjort och underhållande flerspelarläge och du har en klassiker.

[eos_image="97947;w450"]Inte bara ett av de vackraste i år utan även ett av de bästa[/eos_image]

#NHL 10
Redan förra året visade #EA Sports var skåpet med hockeyspel skulle stå. Jag la ner åtskilliga timmar på det tillsammans med mina kompisar och älskade det, men nu efter att ha lirat #NHL 10 kan jag inte tänka mig att gå tillbaka. Det må vara små förfiningar och de som inte spelat föregångaren mycket lär nog inte ens lägga märke till dem, men för mig är mycket som natt och dag. Alla förändringar som gjorts är i min ringa mening till det bättre vilket gör att det trots stenhård konkurrens från #FIFA 10 gör det till det bästa sportspelet 2010.

[eos_image="98756;w450"]EA Sports tar hockeyspelen till oanade höjder[/eos_image]

Spel som jag kan rekommendera av hela mitt hjärta men som inte fick plats bland topp tre
#Call of Duty: Modern Warfare 2
Otroligt välgjort FPS med en för kort SP-kampanj men ett flerspelarläge som kommer hålla intresset uppe länge gör det till en självklarhet i varje konsolspelares samling.

#FIFA 10
Efter år av PES-dominans har FIFA tagit över fotbollstronen i mitt hem.

#Demon's Souls
Det är svårt, djävulskt svårt men det är det på det bra sättet och har du bara tålamod och jävlar anamma belönas du med en grym spelupplevelse.

#Shatter
Arkanoid goes 2lax9 - lika underbart som det låter.

#Killzone 2
Föll på sin egen hajp men levererade fler gåshudsögonblick än något annat FPS i år.

Spel som jag önskar att jag hunnit spela
#Dragon Age: Origins
#Infamous
#Resident Evil 5
#Borderlands
#Halo 3: ODST
#New Super Mario Bros. Wii
#Ninja Gaiden Sigma 2
#Football Manager 2010
#Ratchet & Clank: A Crack in Time
#Batman: Arkham Asylum
#God of War Collection
#Assassin's Creed II
#Left 4 Dead 2
#BlazBlue: Calamity Trigger
#Prototype

#blogg

Medlem
Den bortglömda skribentens topp 3

Jag förstår varför du inte fick vara med. Du var den enda som hade en vettig lista! Samt att de spel som inte fick plats var även där top notch!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Måste ta och spela Shatter igen. Lite synd att man kunde spela ut hela spelet på någon timme. Men otroligt prisvärt med tanke på priset.

Medlem

Håller med Redmac här, din lista var nog bäst hittills!

1
Skriv svar