Jag vaknade upp med blodiga sår på häcken i morse

Flakmonkey
Jag vaknade upp med blodiga sår på häcken i morse

Om du trodde att rubriken på det här inlägget är taget ur luften bara för att locka till sig klick, men så är inte fallet. När jag vaknade i morse så hade jag nämligen blodiga sår på häcken och hela dagen har det svidit till varje gång som jag satt mig ner. Hur kan nu detta komma sig undrar ni nu? Det korta svaret är att det var nyårsafton igår, men givetvis ska ni få den något längre historien också.

Jag hade egentligen inte tänkt göra så mycket på nyårsafton och jag hade inte gråtit blod om jag suttit där ensam och bara tagit det lugnt. Nu blev det inte riktigt så då Forsvik och Konsulten kom förbi och vi lagade oss en riktigt lyckad trerättersmiddag på mindre än en timme. Blev faktiskt rejält imponerande över våra färdigheter och förmåga att jobba tillsammans. Hursomhelst så både åt och drack vi gott fram tills strax efter 23 då det var dags att bege sig in till stan för att se fyrverkeriet från slussen och sedan hitta något ställe att parta på och det var då som olyckan var framme.

Trots att vi i god tid tog reda på när tunnelbanan gick lämnade vi nämligen lägenheten såpass sent att ljusskylten visade "Odenplan 8 vagnar" när vi kom in på stationen. Självklart var vi då tvungna att snabba oss nerför rulltrappan och halvägs ner så hände det - jag halkar till och faller bakåt så att jag glider nerför en 5-6 trappsteg. Jag kände redan då att det nog kommer innebära lite blåmärken, men eftersom jag hade bråttom så var jag snabbt på fötter igen och han precis trycka mig in i vagnen innan dörrarna stängdes helt. Mina två resekamrater förstod inte riktigt varför jag grinade illa då jag satte mig ner, de hade på något sätt helt missat att jag ramlat.

Som tur är så hindrade det inte kvällen från att vara en riktigt lyckad sådan. Vi såg både fyrverkerier, drack skumpa och partade på Debaser Slussen. Det var först när jag vaknade i morse som jag kunde se hur stor skadan var. Nu ska jag inte överdriva det hela (it's just a fleshwound), men jag blev ändå lite förvånad när jag kunde se att kallingarna hade blodfläckar och när jag tog mig en närmare titt i spegeln så såg det inte så trevligt ut.

Men men, det är sånt som händer och i ärlighetens namn är jag rätt glad över att det inte blev värre. Hade jag tappat balansen och fallit framåt hade ju skadorna kunna bli väldigt mycket större. Det var många trappsteg ner från där jag halkade så vem vet vad som hade hänt om jag tumlat ner med huvudet först - då hade jag nog knappast kunnat sitta här och skriva det här inlägget iaf...

Bildbevis
Eftersom somliga har betvivlat min historia så har jag tagit en bild, visar inte hela skadegörelsen eftersom det trots allt är barn som besöker den här sidan, men ni bör iaf kunna se rivsåren och blåmärket...

http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=17844

#blogg

Medlem
Jag vaknade upp med blodiga sår på häcken i morse

Bra att det inte blev värre iaf!

Medlem

Aj! Krya på dig!

Medlem

Hmm, var nästan beredd på att du skulle skriva att du gjort som en annan idiot gjorde och sköt nyårraketer från stjärtskåran.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Gief bildbevis!


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Pixx or It did not happen!

Flakmonkey

Tänkte ju skona alla från att se det, men får bli en bild eftersom ni inte tycks tro mig... men det sker på egen risk!

http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=17844

1
Skriv svar