Gat däm Puzzle Quest

Flakmonkey
Gat däm Puzzle Quest

Det var länge sedan jag skrev något om min kamp mot backloggen och det beror på två saker. Den första är att onlinespelande har kommit i vägen i form av #Call of duty: Modern Warfare 2 och #FIFA 10 - kompisar som vill spela och då kan man ju inte vara den som är den. Den andra heter #Puzzle Quest: Challenge of the Warlords och ger mig både nöje och frustration. Spelet är fantastiskt bra på så många sätt och vägen fram till slutfighten har varit extremt underhållande men nu finner jag mig i en situation där jag inte är mäktig nog för att klara av slutkampen och därför tvingas jag göra en massa sidouppdrag för att levla upp, ta över städer för att få pengar, tillfångata fiender för att lära mig nya magier och hitta runor för att kunna bygga vapen.

Rent principiellt har jag inte någonting emot det, det är ju bara kul att spelet har såpass mycket innehåll att man kan sysselsätta sig med det, men det känns lite fel när man måste göra det såhär i efterhand. Vägen fram till den sista fighten gick ju så bra och sen helt plötsligt blev det värsta hoppet som tvingar mig till att spendera timmar med att buffa upp min karaktär. Det hade ju inte känts alls lika "jobbigt" om det tvingats fram mer gradvis. Men men, nu ska jag inte vara den som är den, spelet är bra och det är ju bara en tidsfråga... förhoppningsvis kommer jag kunna klara det nu under trettondagshelgen, ser ju verkligen fram emot att få lira något nytt och då kanske något lite enklare som omväxlingsskull.

Som fotnot kan jag nämna för er som spelat det på tex PSP och DS att det har skett en hel del ombalanseringar till 360 och PS3-varianterna som gör att du inte kan exploita vissa magier och på så vis döda motståndarna innan de får chansen att göra ens sitt första drag. Min oförmåga att klara det beror alltså inte bara på min inkompetens, även om den säkerligen inte gör det lättare för mig

#blogg

Medlem
Gat däm Puzzle Quest

Måste också påbörja kampen mot min spelback nu också, går minus hela tiden! På tre dagar har jag skaffat tre spel. Goddamn steam-rea säger jag bara!

Flakmonkey

Mjo, gjorde så förut också, men det är ju bara dyrt... bättre då att spela det man har och skaffa spelen när man har tid att lira dem för då reas de troligen ut... få spel som man känner att man "måste" spela precis när de släpps egentligen... de blir ju inte sämre bara för att man spelar dem ett halvår senare

Medlem

Ja precis. Nu köpte jag i och för sig äldre spel till mycket bra pris. #Shattered Horizon för 40kr, #Torchlight för 40kr. Sen var det ju #Sins of a Solar Empire som kostade 190kr. Tillsammans blir det ju ungefär vad en ny AAA-titel går på. Annars brukar jag faktiskt hålla mig tills de gått ner i pris:)

1
Skriv svar