En gammal kärlek ska väckas till liv

Flakmonkey
En gammal kärlek ska väckas till liv

I min ungdom så älskade jag att lägga pussel. Alltid gillat att sitta där i min ensamhet och klura - inte bara över själva pusslandet men livet i allmänhet. På senare år har det tyvärr blivit allt mer sällan som jag kunnat göra det. Till viss del beror det ju på att jag helt enkelt velat göra annat, men platsbristen har också spelat in. Ett pussel på några tusen bitar tar ju rätt stor plats och över en rätt lång period. Förr använde vi alltid någon form av skiva som man kunde stuva undan någonstans när vi inte la pusslet, men här i lägenheten saknar jag både skiva och något bra utrymme att lägga undan den på.

Numera finns det ju dock en smart lösning på det problemet. Eller numera och numera, det har säkert funnits länge men jag hörde talas om pusselmattor först för någon gång strax innan jul. För er som inte vet vad det är så är det helt enkelt en matta i ett speciellt material som pusselbitarna "fastnar" i och som man sen bara kan rulla ihop och stoppa undan. En extremt praktiskt pryl helt enkelt och som gör det möjligt för mig att ta upp min hobby igen. Nu gäller det bara att hitta en butik i Stockholm som har mattorna, finns visserligen på Clas Ohlson, men den är bara för 2000 bitar och skulle vilja ha en som rymmer lite mer. Finns givetvis i internetbutiker men vill ju ha den nu nu nu så att jag kan börja lägga pusslet!

#blogg

Medlem
En gammal kärlek ska väckas till liv

Cool pryl! Det är ju precis det där som är problemet med att lägga pussel, nått sätt att lägga undan det emellanåt.

Numera är man ju (tyvärr) totalt överstimulerad av annat för jämnan.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar