Så länge sen var det jag spelade på min Wii

Flakmonkey
Så länge sen var det jag spelade på min Wii

Jag var en av personerna som köade för att få köpa en Wii på releasedagen. Tyvärr hade jag inte förbokat någon utan jag lyckades få min storebror att köra mig till Barkaby där det finns en rad olika elektronikbutiker å så köade jag helt enkelt utanför OnOff för att få köpa en. Jag fick min konsol och satte mig direkt och började spela. Självklart tyckte jag det var fantastiskt kul i början (vem gjorde inte det) men när nyhetens behag och Zelda var avklarat så fanns det liksom inte mycket substans kvar.

Nu ska jag erkänna att jag inte köpt Mario eller Metroid så jag vet att det finns en hel del titlar som jag bara måste spela, men rent generellt så finns det inte särskilt mycket som lockar med Wii. Det bästa med Wiimoten och Nunchucken var ju trots allt att man kunde ligga i soffan och spela Zelda med sladden bakom nacken så att man hade händerna isär så att säga. Det var ju inte som att hoppade runt och svingade ett svärd utan det bästa var att det kändes ännu mer avslappnat än när jag spelade med vanlig handkontroll.

Det var således ett tag sedan jag spelade på min Wii men jag visste riktigt hur länge sedan förrän ni hjälpte mig att välja #Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure som mitt nästa spel. När jag skulle sätta mig ner och spela det upptäckte jag nämligen att jag saknade min "sensor bar" som ska sitta på eller under TV-apparaten. Jag har alltså bott i min lägenhet sedan oktober 2008 och jag har aldrig spelat på Wiin under den perioden. Ändå så har det ju funnits tillfällen då den skulle ha passat rätt bra, dvs med goda vänner på besök. Men då har det kommit andra spel ivägen som Buzz, Guitar Hero, Singstar, NHL, etc etc... Vet inte om det bara är min vänner som hellre spelar annat än Wii när man ska vara social, men så är det iaf...

Hur som helst så blev jag därför tvingad att skicka iväg en beställning som blev enligt nedan:
1 st Chronicles of Riddick - Assault on Dark Athena - [PS3] 199 kr/st
1 st LEGO Indiana Jones - The Original Adventures - [360] 199 kr/st
1 st Speed-Link - Wireless Sensor Bar för Wii - [WII] 129 kr/st

Har vanligtvis svårt med tredjepartstillbehör till konsoler men jag hittade inte en sensor bar från Nintendo i någon butik så fick bli Speed-Link. Förhoppningsvis kommer den fungerar lika bra och att den är "Wireless" låter ju alldeles förträffligt, har redan för många sladdar hemma som jag inte hunnit (dvs orkat) dölja. Blev ju ett par spel där också som är på min todo-lista så efter mitt Wii-äventyr får det kanske bli något av dem

#blogg

Medlem
Så länge sen var det jag spelade på min Wii

Då kan du ju ta och spela igenom LittleBigPlanet under tiden du väntar

Medlem

Riddick är fantastiskt, inte världens bästa grafik med dagens mått men spelkänslan och spelglädjen är topp.

Medlem

Speed Link gör sjyssta prylar! Har en sån uppladdningsstation av dom till mitt Wii, funkar jättebra. Jag har också tröttnat på mitt Wii, så jag skeppade ner det till min mamma som leker med den nu. PC och 360 är min grej (förutom när det dyker upp nya Zelda-spel) men nu när min bror har 360:t så blir det endast PC-gaming:)

Medlem

Alltså, Sensor bar:en ger bara kontrollen två infraröda punkter att orientera sig efter. Du kan tända två värmeljus, ställa dem under/ovanpå tv:n och det funkar.

Skägg.
10 Chambers

Jag ska kränga av mitt tänkte jag, har bara recensionsspelat på det senaste året.


signatur
Medlem

Sålde mitt i julas till morsan. Fick 2500:- med inte allt för mkt tillbehör och spel.

Medlem

Äger ingen Wii och har inga planer på att skaffa en. De gånger jag kört hos polare har det väll varit kul, ett tag, men efter en stund så har man tröttnat med. Att sitta och spela med en själv kan jag tänka mig ännu mindre.


signatur

I'm a snake, follow me!

1
Skriv svar