Sluta med kaffe?

Skägg.
10 Chambers
Sluta med kaffe?

<div class=image_right>

</div>Igår hade jag starka funderingar på att sluta dricka kaffe. Efter arbetsdagen kände jag mig sur i hela kroppen, fastän varje kopp java följts av ett glas vatten. Det finns inga planer på att sluta helt och abrupt (kall kalkon som jänkarna säger) men att slentrianpimpla flera koppar om dagen känns inte längre bra.

Jag, såsom säkert många andra här, började hälla i mig kaffe för att bli pigg. Hålla skärpan uppe under nattliga spelsessioner då colan tagit slut. Efter närmare tio vändor till 'hack (DreamHack alltså) vet jag nu att rent vatten fungerar mycket bättre för att hålla skallen klar vid 30-timmarsstrecket. Kaffet har blivit kvar som en gammal vana och när man sitter på kontor är det lätt att falla in i något sorts mönster där påtår är naturliga avbräck.

Så, idag sitter jag med en kopp té bredvid tangentbordet istället. Koffeinberoendet blir jag inte av med i första taget men i fortsättningen ska jag försöka att bara dricka kaffe när jag verkligen är sugen. En kopp vid lördagsfrukosten, kanske en latte på vägen till något.

#blogg


signatur
1
Skriv svar