Vad hände med Windows-ljuden?

Skägg.
10 Chambers
Vad hände med Windows-ljuden?

Minns ni mediapaketen till Windows, kan det ha varit redan 95:an? Man installerade något "Plus"-paket och fick därmed tillgång till teman som tog över ens dator; allt från färgen på fönstrena, muspekare och ljud. Jag minns att det var coolt och det byttes teman på disketter, jag körde länge på en Star Trek-variant där Kirk hälsade en välkommen ombord på Enterprise under inloggningen. Öppnade du ett fönster blippade det, stängde du det tror jag Spock så någon kvasiklokt.

Idag är mitt gränssnitt så strippat som möjligt, rent och smidigt utan några krusiduller. Finns det fortfarande, har jag bara vuxit upp? Efter en snabb googling så hittade jag följande på #Microsofts sajt:

Citat:

Microsoft Plus! for Windows 95 is a high volume retail add-on product for Windows 95 customers, from the Personal Systems Division. Targeted at Windows 95 enthusiasts, Microsoft Plus! is the essential Windows 95 companion designed to fully exploit the power of 486 and Pentium class PC's.. Delivery date for Microsoft Plus! is simultaneous with Windows 95.

Följaktligen är det inte första gången pyttemjuk tar betalt för extra lull-lull.

#blogg


signatur
1
Skriv svar