Storstölder IV

Skägg.
10 Chambers
Storstölder IV

Inatt släpptes som bekant [n=18655 trailern] till #Grand Theft Auto 4 och självklart så kraschade #Rockstars server på den utlovade premiärtiden. Möjligen ett välregisserat pr-knep för att folk vida webben att snacka om spelet som är så populärt att deras webbfront inte orkar med. Svårt att bevisa, men kul att spekulera i.

Om innehållet då; lika hakavslappnande som alltid när ett nytt GTA-lir kommer. Vi ser grafiken och undrar hur fan det kan vara så snyggt i samband med de stora miljöerna. Men efter att ha fått samma tanke med de senaste tre spelen önskar jag ändå mer. Jag vill ha fler hus att gå in i, mer levande befolkning som inte bara programmerats att knata runt på gatorna och springa när jag drar pistol. Jag vill ha multiplayer. Skulle det finnas grafiken vara på samma nivå som trean, det spelar ingen roll.

Men jag är rädd att det blir som vanligt, jag orkar med att följa storyn halvägs. Sen bränner jag runt i staden ett par timmar, voltar snyggt med några bilar och utforskar hustoppar och flygplatser. Sen tappar jag intresset och spelet blir liggandes. Jag har aldrig kört igenom ett [[Grand Theft Auto]]-spel och jag brukar i regel försöka klara de titlar jag installerar.

Så, snälla #Rockstar, gör inte bara spelet större och snyggare än föregångarna, gör det bättre.

#blogg


signatur
Medlem
Storstölder IV

Mjo trailern var helskön. Personligen hoppas jag på:

1. PC version
2. Multiplayer stöd

Ser inte meningen med att man ska tvingas byta till konsoll för att spela vissa spel. PCn klarar minst av allt som PS3/X360 om inte mera. Bara att slänga in mer ram minne, eller nytt grafikkort så får man en uppgradering. Konsoller går ju som bekant inte att uppgradera


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Jag är rätt säker på att dom kommer inkludera online-läge ne. Hoppas det blir modvänligt med.

Medlem

Håller helt med, jag brukar oftast klara de spelen jag installerar... men aldrig har det varit ett GTA spel som avklarats. Tröttnar bara för fort.

Medlem

Kan inte hålla med där, det enda jag saknar i gta är mp (vilket är varför jag kör samp på massa rp-servrar, samp funkar dock extremt bra nu för tiden mycket färre buggar än innan, och krashar i princip aldrig) storyn o gameplayet är alltid bra, har aldrig tröttnat riktigt på ett gta spel, har alltid kört igenom det.

Skägg.
10 Chambers

finns det fotgängare och kan man krocka i nyare versioner av samp?


signatur
Medlem

Om du menar AI-styrda fotgängare så nej (men spelar man på en server med 100 pers så bryr man sig inte) Ja du kan krocka, och döda folk

Skägg.
10 Chambers

hur funkar det med laggen på servrar med så mycket folk?


signatur
Medlem

Beror på hur bra servern är såklart, Godfathers som jag brukar spela på är det alltid inne över 90 personer, laggar aldrig där för mig.

1
Skriv svar