Epic fail har fått ett nummervärde
#Quake Live har varit en nära vän, med mycket stress på och utanför jobbet har det varit tokskönt att kunna hoppa in på en server och fragga loss en kvart eller så. Att bara koncentrera sig på vart raketerna ska landa eller vart på banan motståndaren befinner sig är otrolig avkopplande, trots det hektiska tempot. När #id Software öppnade portarna för allmänheten igår verkar intresset för det snart tio år gamla spelet ha blivit "något" större än vad de räknat med. Tidigare idag var det ett par tusen före i det kösystem de annordnat för att inte överbelasta servrarna men när jag loggade in nu står räknaren på 51386. Epic fail[n=31649 !]
Skämt åsido, jag förstår att de behöver stresstesta sina servrar och det är ju fortfarande en beta. När väl Quake Live går "live" så hoppas och tror jag att kösystemet inte kommer att behöva användas.
Kön känns varken episk eller fail om man tänker nåt steg framåt, utan den skulle troligen systemet gå på knä och den finns där som en tillfällig lindring medan de skalar upp back-endprylarna för att tåla den belastning som det innebär att inte ha den på plats...
Men som nj säger så kan man ju använda tiden till att bygga upp lite frustration.
Kön känns varken episk eller fail om man tänker nåt steg framåt, utan den skulle troligen systemet gå på knä och den finns där som en tillfällig lindring medan de skalar upp back-endprylarna för att tåla den belastning som det innebär att inte ha den på plats...
Men som nj säger så kan man ju använda tiden till att bygga upp lite frustration.
Självklart är jag lite överdramatisk, jag har full förståelse för deras hårda arbete och hey, det är en beta av spel som kommer att vara gratis
Nu när den är öppen så är det väl på tiden att fz-crews spelschema publiceras på siten så att vi kan följa bataljerna?
Haha... har faktiskt bara spöat @John två gånger, men en redaktionsturnering vore coolt.