Låt spel vara spel

Skägg.
10 Chambers
Låt spel vara spel

Samtidigt som jag anser att spel borde få samma status som film och annan kultur hävdar jag ändå att det i grund och botten är underhållning. Vi ska underhållas av dem och med tanke på denna film tror jag att #Valve väljer helt rätt inriktning. Jag är bara rädd att det inte faller i god gjord hos alla.

Ibland verkar inställningen vara att det ska gå att tävla i alla spel med multiplayer. Det vill säga att balanseringen måste vara ultratajt så att inget lag får överhanden. Det går till exempel knappt att skojspela spel som #Counter-Strike eller #Battlefield 2 längre, alla ska hetsa för att få så bra statistik som möjligt. Det är bara på LAN det är "roligt". Eftersom tävlingsinstinkten verkar vara den breda massans inställning till förstapersonspangare på internet måste utvecklare ta hänsyn till detta, för att kunna tjäna några pengar.

Går det att skapa ett lagbaserat multiplayerspel med fokus på att ha roligt, och tjäna pengar på det? Jag börjar tveka men jag hoppas att #Team Fortress 2 lyckas.

#blogg


signatur
Medlem
Låt spel vara spel

Fanns (finns, ETF lever i liiiten grad) ju inget roligare spel att "tävla i" än teamfortress; Till skillnad motför CS och battlefield så är det så komplicerat att kombinera klasserna i ansvar/försvar, att man slipper alla tomtar som lessnar och återgår till WOW/CS. Det som känns mest oroande är att de har "dummat ner" fortress, just för att "fånga den stora massan".


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Undrar också lite stilla om alla FPS'er verkligen behöver DM mode alls?
Kunde man inte lägga den tiden och ansträgningen på att göra SP delen bättre och låta dedikerade DM spel ta hand om det behovet?


signatur

"They`ve made a what out of it!?"

1
Skriv svar