Fortress Forever vs Team Fortress 2

Skägg.
10 Chambers
Fortress Forever vs Team Fortress 2

I ett (desperat) försök att sno åt sig lite spelare innan #Team Fortress 2 anländer [n=21589 släpptes] Fortress Forever förra veckan. Jag har prövat någon timme och visst kommer nostalgimyset, fastän jag inte snott flaggor på det här sättet sedan den första #Quake-tiden. Men har modden någon chans nu när betatestet av den "#team-fortress-2|riktiga" uppföljaren drar igång idag?

De som är skeptiska mot serietidningsdesignen kanske föredrar det mer traditionella utseendet på Fortress Forever. Jag och @John snackade kort om det på morgonen och han vill inte ens pröva, "tf2 eller inget" som han beskrev det men han är ju å andra sidan en gammal klannötare. Den största medvinden moddgänget har är kostnaden, i nuläget verkar det inte som TF2 kommer att säljas separat utan bara i olika paket där det billigaste kostar 45 jänkardollar.

VS

#blogg


signatur
Medlem
Fortress Forever vs Team Fortress 2

När jag testat FF så kändes det direkt som Team Fortress Classic. Allt var precis som jag kommit ihåg det med en del fixade saker. TF2 däremot tar det hela vidare till något nytt. TF2 verkar inte vara precis som TFC utan de har gjort om det helt. Så det är snarare en fråga om vad du vill ha, samma med ny grafik eller något nytt som kan vara antingen bra eller dåligt. Har inte förhandsbokat Orange Box än så har inte hunnit testa betan.

Medlem

vet nån vilken tid TF2 betan släpps public svensk tid?

Medlem

05:21 den 18 september and still no beta
Den kommer säkert släppas väldigt sent PST (GMT-8h) så det blir kanske 06 eller 07 idag här i sverige

Medlem

Underhållande till tusen. To arms calle!

Skägg.
10 Chambers

Jag nu testat båda och de är trevliga på sitt sätt. FF känns som klassiska Team Fortress medan TF2 är så välpolerat att det skiner som solen.


signatur
1
Skriv svar