Varför är Guitar Hero så populärt?

Skägg.
10 Chambers
Varför är Guitar Hero så populärt?

Missförstå mig rätt nu, jag är lika torsk på Guitar Hero-serien som många andra. När alla toner sitter perfekt är rockstjärnekänslan inte långt borta. Men varför är det egentligen så himla populärt?

Jag tror att det finns två sorters spelare av Guiter Hero, de som hamrar på knapparna tills att fingrarna blöder och de som gillar den sociala biten. De förstnämnda har arkadinställning, låtarna ska spelas med perfektion och poängen är det absolut viktigaste. De senare har två gitarrer, älskar att lira med eller mot polarna samtidigt som rockjuicen rinner ner i halsen i rask takt.

[nobr]<form method="post" action="http://www.fz.se/poll.fz">
<input type="hidden" name="data" value="YToyOntpOjA7czo0MDoiNWNmNDk4ZThlNjJkNmQ4MmU2MzIwY2M3NzIzZWIyNDBjOTE2ZWYyMyI7aToxO2E6Mzp7aTowO2k6MTA5O2k6MTtpOjE4NDtpOjI7aTozMzkzO319" />
<table cellspacing="2" cellpadding="0">
<tr>
<td colspan="2" class="xpoll_question_text">Vilken typ av Guitar Hero-spelare är du?</td>
</tr>
<tr>
<td><input type="radio" name="q184" value="1130" checked="checked" class="form_input_radio" /></td>
<td class="xpoll_alt_text">Jag förbrukar en gitarr i veckan i min jakt på perfektion</td>
</tr>
<tr>
<td><input type="radio" name="q184" value="1131" class="form_input_radio" /></td>
<td class="xpoll_alt_text">Jag lirar bara tillsammans med polarna, I'm the band!</td>
</tr>
<tr>
<td><input type="radio" name="q184" value="1132" class="form_input_radio" /></td>
<td class="xpoll_alt_text">Ingen av dessa</td>
</tr>
<tr>
<td style="height: 8px"></td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2"><input type="submit" name="submitpoll" value="Skicka" class="button" style="display: inline" /> <input type="reset" name="reset" value="Nollställ" class="button" style="display: inline" /> <input type="submit" name="showresults" value="Resultat" class="button" style="display: inline" /></td>
</tr>
</table>
</form>[/nobr]

#blogg


signatur
Medlem
Varför är Guitar Hero så populärt?

Sen så är det så grymt bra låtar med, flera band man känner igen / älskar, och vad är inte bättre än att spela tillsammans med låten?

Dom som lirar instrument for real (mig själv inkluderad, el-bas in mein hart!) förstår vad jag menar ^^


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Skägg.
10 Chambers

Jag gillar fenomenet att jag till och med gillar vissa låtar mer efter att ha lirat dem mycket i Guiter Hero, till exempel Motorheads Ace of Spades


signatur
Medlem

Har bara en gitarr än sålänge, så nu är det väl mest achievementhunt, jag och brorsan funderar dock på att skaffa Rock Band.

Då blir det andra bullar.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Det varierar. Ibland får jag bara lust att lira några låtar och sätta alla noter på expert. Men för det mesta så brukar jag endast spela tillsammans med syrrorna eller när vi får besök, antingen kusiner eller kompisar, för att "showa-off" lite


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Guitar Hero är ju faktiskt inte ens lite roligt, vet inte varför jag tycker det men nja..

Medlem

Enda gången det är kul att spela guitar hero är på förfesterna. Annars skulle jag aldrig orka spela det.

1
Skriv svar