Rambo är fortfarande Rambo

Skägg.
10 Chambers
Rambo är fortfarande Rambo

Rambo överraskade samtidigt som den var precis så jag tänkt mig. Som väntat var striderna jätteslafsiga, armar och ben slits loss av explosioner och grovkalibriga skott gör stora hål i kropparna. Jag trodde dock att det skulle vara underhållningsvåld men istället isade det i magen när blodet stänkte, redan från den första filmrutan är det på allvar och konflikten i Burma gör det hela realistiskt på ett oväntat sätt.

Rambo är den motvilliga hjälten, den sargade krigsveteranen som inte vill bli indragen i det brutala inbördeskriget. Mer First Blood än de två oseriösa uppföljarna. Men så kommer de krystade scenerna när dialogerna är precis så fjantiga som pannbandet. Som tur är tar de aldrig udden av det obehagliga i det extrema våldet.

#blogg


signatur
Medlem
Rambo är fortfarande Rambo

Jaa, en av det absolut råaste filmerna på länge.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Rambo är en riktigt nice film.. Har sett den 3 gånger redan, inget att skryta med men filmen är vad en actionfilm skall vara.

Medlem

Enda som var lite "tråkigt" i filmen var att alla strider var så ensidiga. Först är det ren slakt på civila, sen är det ren slakt på de "onda" soldaterna. Blev liksom aldrig någon rejäl "fight"


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Väldigt bra film! Hade bara hoppats på en vanlig action rulle, men så fick man se allt det där. Råa scener och något som inte känndes allt för censurerat. Krig är krig, aldrig bra eller häftigt.
Hoppas nu att den snart kan komma ut på blue-ray.

1
Skriv svar