Färdigtyckt om LostWinds

Skägg.
10 Chambers
Färdigtyckt om LostWinds
Skrivet av jag själv:

Brisen får löven i den färgglada skogsdungen att rassla och ett ögonblick senare inser jag att det är min pekare som styr vinden. Det känns intuitivt redan från ruta ett och äventyret har bara börjat.

Så står det i första tycken i min nyplitade #LostWinds-recension. Nu ska bara @Tompa kontrollera att jag inte slarvat med stavning och grammatik, hur många gånger du än läser igenom det själv missar du alltid något. Om responsen är bra ska jag ge mig i kast med övriga [[WiiWare]]-titlar, David Brabens kändes dock som den mest intressanta i lanseringslineupen.

[eos_image="59309;w400"]Toku, Toku, Toku![/eos_image]

#blogg


signatur
Medlem
Färdigtyckt om LostWinds

En av de få spelen som gör att jag faktiskt vill ha en Wii. Braben kan göra mer än Elite verkar det som

Redaktör

Citerar min korr till herr Spiken:

"Förträffligt skrivet, nästan så man blir sugen att lira (trots Zelda-liknelsen). Vet inte exakt när den går upp, men gissningsvis på lördag."

Ett litet ps: har aldrig förstått storheten med Zelda. Bygger sannolikt på nån felaktig fördom om nån NES-verre från 1987 men som jag minns det skulle man jaga nycklar/trolldom/random item för att öppna nästa bana. Har aldrig haft tålamod för sånt.


signatur

LostWinds är mycket mysigt, hoppas fler dylika Wiiware-spel kommer.

Skrivet av Tompa:

Ett litet ps: har aldrig förstått storheten med Zelda. Bygger sannolikt på nån felaktig fördom om nån NES-verre från 1987 men som jag minns det skulle man jaga nycklar/trolldom/random item för att öppna nästa bana. Har aldrig haft tålamod för sånt.

Zelda är i stort sett ett pusselspel med äventyrsinslag. Bekämpa fiender, lös pusslet för att ta dig vidare, bekämpa fler fiender, ... , bekämpa en boss med det item du funnit i samma grotta.

Det fungerar eftersom pusslen i grottorna är otroligt välgjorda och sammanhållna, även om de börjar få slut på originella sådana känns det som. Å andra sidan överraskade Twilight Princess mig med en del riktigt fräscha pussel.

1
Skriv svar