Doom lever i Bioshock

Skägg.
10 Chambers
Doom lever i Bioshock

Jag bytte in lite gamla struntspel mot #Bioshock som jag har velat spela ända sedan första skärmdumpen. Nu, ett par timmar in i spelet, kunde jag inte bli nöjdare. De blöta miljöerna är fantastiska, storyn är lysande och det är kul att se att arvet från #Doom lever och frodas. Ett exempel är när jag kliver in i ett rum, ser en hög vapen på golvet som jag självklart springer fram till. Vad händer? Jo, lyset släcks och det kommer fiender från alla håll. Svårt att inte känna igen.

[eos_image="46008;w420"]Cyber Daddy?[/eos_image]

Uppdragen har dessutom samma upplägg som de olikfärgade nycklarna, du hittar oftast slutmålet först men du måste hitta ett gäng andra prylar innan du kan klara banan. Den tuffaste fienden har vapen som underarmar och klampar så att det hörs över hela banan, come on!

Kommer jag att få se John Romeros namn i tacklistan? Förmodligen inte.

#blogg


signatur
Medlem
Doom lever i Bioshock

Ett tips är att plocka fram System Shock/SS2, de bra sakerna kommer därifrån

Medlem

Bioshock är ju lätt det bästa spelet jag har spelat. Sjukt kul spel!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ja, det är underbart; och då det har två olika slut får man spela om det igen för att se det som man har missat...

Inaktiv

Var inte Wolfenstein första FPS?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rainbearer:

Ett tips är att plocka fram System Shock/SS2, de bra sakerna kommer därifrån

Började med System Shock, men blev för skraj när spökena började härja. Harhjärta!

Skrivet av PZO:

Var inte Wolfenstein första FPS?

Ett av de första iaf, men jag kan inte minnas att det hade samma spelmekanik som Doom.


signatur
Medlem

Wolfenstein 3D och Doom är i stort sett identiska. Förutom att Wolfenstein är mer primitivt


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Kunde inte titta upp och ner i wolfenstein heller,

angående bioshock så körde jag det på ps3 hos en polare, tog en all nighter, ärligt talat så tyckte jag det var tråkigt, sprang omkring utan mål, hela gameplayet tyckte jag var jobbigt, var helt enkelt inte road, väldigt udda spel med roliga detaljer, men jag pallade inte köra klart det.

1
Skriv svar