18 år senare - In Flames rockar!

Skägg.
10 Chambers
18 år senare - In Flames rockar!

Ibland är jag trög (ofta om du frågar sambon) men 18 år efter att de bildades har jag börjat gilla Göteborgsbandet In Flames mer och mer. De två singlarna från senaste plattan A Sense of Purposehar etsats sig fast och SVT:s "Dom Kallar oss Artister" övertygade mig in en lite investering på iTunes. Sagt och gjort, den har snurrat i bilen hela dagen och känns som en klockren "komma igång"-platta. Hård men ändå melodiös. Timo Räisänens aukustiska version av Mirror's Truth i slutet nämnda program kan rekommenderas även för dom som inte gillar det skrikiga soundet i originalet.

Dom Kallar oss Artister med In Flames >>

Anders "Raspiga Rösten" Fridén i In Flames (bild från SVT)

#blogg


signatur
Medlem
18 år senare - In Flames rockar!

Enastående album! Konstig mix, men grymma låtar, men Come Clarity tyckte jag var lite vassare:)

Medlem

Sorry to break the news: In Flames har bara blivit sämre sedan Clayman (som började hela nerförsbacken).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skägg.
10 Chambers

Eftersom det bara är sångaren kvar av originalsättningen kunde jag nästan gissa mer inbitna fans skulle ha åsikter om det senare materialet. Jag tänker ta tag i backloggen, helt klart.


signatur
Medlem

come clarity <3


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Håller med om In Flames fortfarande rockar! Dom är en av dom bästa banden där ute enligt mig. Men det är Jesper Strömblad(gitarr) som är den enda orginalmedlemen i bandet. Anders Friden kom in vid 94-95 med The Jester Race plattan.

Medlem

In flames har aldrig givit mig någon känsla av "detta är RIKTIG MUSIK" . Kommer nog aldrig bli så heller, inte om 36 år heller.

Inaktiv

Alla In Flames album från Lunar Strain till Soundtrack to your escape har varit bra (Obs för att få ett betyg som bra av mig krävs det att jag gillar minst hälften av låtarna på cdn) dom två senaste har nästan enbart varit skräp om man bortser från några låtar

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Sorry to break the news: In Flames har bara blivit sämre sedan Clayman (som började hela nerförsbacken).

Tack!!!!


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av sebulba666:
Skrivet av bjosarn:

Sorry to break the news: In Flames har bara blivit sämre sedan Clayman (som började hela nerförsbacken).

Tack!!!!

Kan hålla med, gillar Clayman men efter den så tycker jag plattorna låter allt för lika varandra, och tråkiga..

Medlem

In Flames var bättre förr. Men det är väl kul att ett svenskt metalband har blivit så stora både i och utanför Sverige.

Medlem
Skrivet av Zerpent:

In Flames var bättre förr. Men det är väl kul att ett svenskt metalband har blivit så stora både i och utanför Sverige.

Till skillnad från Soilwork, som borde få mer cred än vad dom har nu:)

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Zerpent:

In Flames var bättre förr. Men det är väl kul att ett svenskt metalband har blivit så stora både i och utanför Sverige.

Till skillnad från Soilwork, som borde få mer cred än vad dom har nu:)

Helt klart. Soilwork får inte nog med uppmärksamhet tyvärr.

Medlem

Gudarna In Flames menar du

Medlem

Överskattat, men inte dåligt.


signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Medlem
Skrivet av spiken:

Eftersom det bara är sångaren kvar av originalsättningen kunde jag nästan gissa mer inbitna fans skulle ha åsikter om det senare materialet. Jag tänker ta tag i backloggen, helt klart.

Beror på vad man menar med originaluppsättning med tanke på att de använde mycket lånat folk i början. Av de tre personer som bildade bandet - Jesper Strömblad, Glenn Ljungström och Johann Larsson - är endast Jesper kvar (och han har varit med sedan allra första början och var den som satte bollen i rullning så att säga). Han har varit med och skrivit större delen av deras låtar så jag skulle nog vilja påstå att bandet så som det är idag antagligen är så som han velat att det skulle bli.

Att sedan vissa av de gamla fansen tappat aptiten på deras musik efter Clayman/Come Clarity är deras åsikt. Själv älskar jag bandet för det dem är och gillar låtar från både gamla och nya album (t.ex. Lunar Strain, Episode 666, Crawl through knives etc.)

Medlem

Även sent ska dom små vakna! Nu när du har börjat älska "nya" In Flames så är det bara att börja backtracka. Du kommer att hitta massor med trevlig musik. Ett hett tips, du behöver bara att gå tillbaka 9år. Före 2000 var det.. nja. På den tiden jag hade hår ner till midjan så tyckte jag om det.


signatur

living let die

Medlem
Skrivet av Zerpent:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Zerpent:

In Flames var bättre förr. Men det är väl kul att ett svenskt metalband har blivit så stora både i och utanför Sverige.

Till skillnad från Soilwork, som borde få mer cred än vad dom har nu:)

Helt klart. Soilwork får inte nog med uppmärksamhet tyvärr.

Nej nej, det är Dark Tranquillity som ska ha mer uppmärksamhet! (Även om Soilwork också är grymt bra!)

1
Skriv svar