Spel var bättre förr, eller?

Skägg.
10 Chambers
Spel var bättre förr, eller?

Jag hörde en intressant formulering på P3 igår, om hur musik inte var bättre förr utan det är snarare bara de bra låtarna som har överlevt genom åren. Skräpet glöms bort. Så är det säkerligen med spel också, förhållandet mellan bra respektive kassa spel är förmodligen på samma nivåer idag som för 10-15 år sedan. Det är inte bottennappen som vi tar ner från finhyllan och dammar av för en nostalgitripp.

#blogg


signatur
Medlem
Spel var bättre förr, eller?

men det känns som om det är fler bottennapp nu för tiden

Medlem
Skrivet av Robboy:

men det känns som om det är fler bottennapp nu för tiden

Men det kan bero på att spelindustrin har växt och att vi därför ser fler spel rent allmänt, vilket självklart innebär att det även släpps mer skräp.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Robboy:

men det känns som om det är fler bottennapp nu för tiden

Men det kan bero på att spelindustrin har växt och att vi därför ser fler spel rent allmänt, vilket självklart innebär att det även släpps mer skräp.

Precis vad jag har sagt länge nu. Marknaden nuförtiden är så pass mycket större att det naturligtvis blir fler usla spel. Finns ganska många bra spel också.

Skägg.
10 Chambers

Självklart blir det fler när det släpps fler spel generellt, men fördelningen mellan bra spel mot skitspel är nog hyfsat densamma.


signatur
Medlem

Otroligt mycket mer skitmusik nu än förrut. Nästan allt som skapas är crap. Se bara på hipp-hopp musiken *Yo yo hoe hoe*

Men med spel så är nog tyvärr att grafiken sätter stop på hur bra ett spel kan vara, eftersom dom flesta verkar vilja ha snygg grafik och skiter hur spelet är sedan. Vilket gör att för oss som bryr sig om bra spel mår dåligt och tycker att nästan alla spel som släppts på ett bra tag har varit dåliga

Inaktiv

Det som speglar stor roll idag är att många spel upp håller samma nivå och ofta kopierar rakt av varandra för att det ska vara en säker investering att göra något som redan funkar.

Saken blir ju det att vi tröttnar eftersom vi lirar samma sak om och om igen bara med nytt tema & story.

Men sen har vi ju spel som försöker bryta ny mark, till exempel Assassin Creed, men vi såg ju hur icke repetitivt det blev? NOT!

Jag välkomnar spel som Mirrors edge med öppna armar eftersom dom vågar ta ett radikalt steg åt en ny riktning.

Men så får vi ju tänka på att för 10år sen var ju allt relativt nytt till dagens casual gamers och på så vis fick vi uppleva nya erfarenheter relativt ofta.


signatur

The definition of insanity?

Skägg.
10 Chambers

Ja, hur mycket kreativ kraft och tid tar all fläskig grafik?


signatur
1
Skriv svar