Ålderskontroller på internet är skräp

Skägg.
10 Chambers
Ålderskontroller på internet är skräp

Meddelanden såsom "The article or media file you are trying to access is aviable to viewers of a certain age or older." blir allt vanligare på nätet och jag kan inte låta bli att småflina lite. Vilket 14-årig internetsurfare stoppas egentligen av sådana billiga trick? De existerar säkert bara så att (amerikanska) sajter inte ska bli sönderstämda av (amerikanska) föräldrar som inte tar sitt ansvar och kontrollerar vad deras barn har åtkomst till på internet. För om deras unge skulle få se något de inte är mogna för så är det ju såklart sajtens fel, inte föräldrarna som använder datorn som barnvakt. Sådärja, då fick jag både skälla lite och lufta mina fördomar mot landet i väst.

#blogg


signatur
Medlem
Ålderskontroller på internet är skräp

jag väljer alltid det datum som är så långt tillbaka som möjligt, ofta 1901 i ren protest, antar att många gör detsamma.

De får säkert roliga grafer när de kollar vilka åldrar som besöker sidan

Medlem

Du är som sagt inte ensam Sevenix hehe.

Edit: Jag håller med dig Calle. Det finns ju egentligen inget som hindrar minderåriga att surfa in där kontrollerna finns.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Min polare skrev in sitt riktiga födelsedatum så han fick inte se

Men amerikaner verkar otroligt stämningsgalna. stäm dem för överdrivna stämningsförsök.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Min polare skrev in sitt riktiga födelsedatum så han fick inte se

Men amerikaner verkar otroligt stämningsgalna. stäm dem för överdrivna stämningsförsök.

är redan på väg mot domstolen


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Tror inte de sparar infon utan att det endast är en liten koll för att inte kunna bli stämda. Lite störande och har ingen funktion, men inget jag dör av precis.

Medlem

Jo, det är ju lite drygt när man skall se på filmer osv på Gametrailers och man klickar upp en rada för att kanske göra nåt annat medans man väntar, men nejdå, nu har inget hänt för att man måste klicka i datum och grejer!

Steam har ju samma grej och om man klickar in fel datum så låses ju skiten på alla liknande spel tills man rensat kakor. Trams.


signatur
Medlem

Visst är det löjligt! Jag började rutinmässigt ignorera dem när jag var 10-11 och besökte.. "vuxna".. sajter för första gången under det glada 90-talet. Det kändes lite småförbjudet första gångerna, sen var det bara irriterande.

Skägg.
10 Chambers

mm, och nu verkar det som utgivare börjar "kräva" dem på sina trailers - "needs an ESRB-compliant age gate" - stod det i infon i senaste FEAR 2-rullen... fu!


signatur
Medlem

Jag hatar när folk slänger upp länkar till gametrailers där de har denna styggelse, otroligt störande att sitta och fylla i datum i varje video jag ska se.
Samma sak med yewtube med sitt "stötande innehåll".
I-Landsproblem # 1

1
Skriv svar