Big trouble in little Spore

Skägg.
10 Chambers
Big trouble in little Spore

Digital distribution är av helt logiska skäl längre fram idag än den var för fem år sedan men ibland känns den väldigt nyfödd. Att ingen, inte ens guldkonto på Live, erbjuder att lagra sparfiler centralt så att du kan fortsätta spelet på flera olika platser är en sak som irriterar mig generellt men jag märkte ett större problem när jag nu skulle installera #Spore: Galactic Adventures.

Original-#spore|Spore är installerat via Steam, och expansionen är butiksversionen. Tror du de vill leka med varandra? Icke!

"Du måste ha Spore installerat för att installera expansionen"

Tack. Tack som fan.

#blogg


signatur
Medlem
Big trouble in little Spore

Jag funderade just på samma sak faktiskt, om jag hade kunnat lira Monkey Island från min sparning på laptopen när jag har skapat den här på stationära.

Surt med expansionen, jag vet hur det är att ha trubbel med tekniken!


signatur
Medlem

Du kanske redan har gjort detta men: Testa o registrera en icke steam produkt på steam så kanske det funkar med expen?

nj
Medlem
Skrivet av Matn:

Du kanske redan har gjort detta men: Testa o registrera en icke steam produkt på steam så kanske det funkar med expen?

Det är bara ett ytterst fåtal spel (som inte är Valves egna dvs) som går att registrera den vägen på Steam.
Finns en lista över vilka det går att göra med.

Medlem

Pluspoäng till att du hyllar en äkta klassisker-rulle förresten, Kurt Russel borde ha en egen religion!


signatur
1
Skriv svar