Tack Vista för mina förlorade texter

Skägg.
10 Chambers
Tack Vista för mina förlorade texter

"Din dator behöver startas om för att installera uppdateringar". Jag har sett fönstret förut och det kommer aldrig lägligt, därför brukar alternativet "om 4 timmar" klickas i kvickt. Det var också det som hände imorse men eftersom jag inte råkade vara vid datorn när frågan dök upp igen så stängdes den av utan min inblandning. Visst, man ska alltid spara sitt arbete innan man lämnar burken men borde inte jag få bestämma om jag verkligen vill att de ska stängas av? Varför finns det inget alternativ som hetet "håll klaffen Gates, jag startar om när jag vill"?

#blogg


signatur
Medlem
Tack Vista för mina förlorade texter

Jo, det där är något grymt irriterande om man går och äter något och vipps så var datorn rebootad.


signatur
Medlem

Haha, klart det finns en inställning för det. Det väljer man första gången man installerar datorn, men det måste du ha missat. Eller så ändrar man det i Kontrollpanelen -> Windows Update -> Ändra inställningar (eller nått sånt, min dator har just nu Norska valt som språk). Eller om man har datorn i ett företagsnätverk kan dessa inställningar skjutas ut centralt av IT-avdelningen.

Medlem
Medlem

Tycker inte om automatiska uppdateringar överhuvudtaget, känns som om datorn bestämmer över mig istället för tvärt om. Har i och för sig xp fortfarande så där är det inte lika illa.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Råkade ut för samma sak när jag körde en instance i WoW, helt spontant startar datorn om sig och när jag väl tagit in mig i spelet igen så har jag dött och mina polare lämnat mig.
Jag såg aldrig ens rutan om att den skulle starta om, den låg och myste i bakgrunden i vetskap om att den än en gång skulle lyckas att göra mig förbannad.

Medlem

För det första så jobbar Gates ej kvar på MS.

Men håller med dig om att man borde få välja själv när man ska starta om, men skrev du ej filerna i office där programmet tar en back-up med jämna mellanrum som man får upp om datorn kraschar?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mahlberg:

För det första så jobbar Gates ej kvar på MS.

Men håller med dig om att man borde få välja själv när man ska starta om, men skrev du ej filerna i office där programmet tar en back-up med jämna mellanrum som man får upp om datorn kraschar?

Fullt medveten om det, men det är personliga att skälla ut en person och Gates är fortfarande synonymt med MS i min bok.

Nu var det inget allvarligt som försvann, men själva konceptet att datorn startar om utan att jag är inblandad är irriterande.


signatur
Medlem

Högst irriterande när man råkar ut för sådant här. Jag vill ha full kontroll över min dator så alla automatiserade funktioner åker ut genom fönstret omedelbums. Den ska inte göra någonting förrän jag ber om det. Man blir därför lite sur på Microsofts "hålla handen"-attityd mot användarna även om tanken kanske är god. Som tur är går det mesta att avaktivera på ett eller annat sätt.

Medlem

Vista<XP


signatur

Rawr

Inaktiv

Inställningar..?

Jag är nöjd iaf.


signatur

PSN - Addeproffs

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CreepyCruel:

Inställningar..?

Jag är nöjd iaf.

Operativet skulle gärna få hämta och installera uppdateringar, det behöver ju inte betyda en tvingad omstart.


signatur
1
Skriv svar