Norrtälje tur & retur, tur & retur

Skägg.
10 Chambers
Norrtälje tur & retur, tur & retur

Idag hade jag tänkt på massa gjort, förutom det dagliga nyhetsplitandet behöver jag få ordning på recensionen av #Halo: ODST, som går ovanligt trögt, och påbörja min nedskrivna åsikt om #IL-2 Sturmovik: Birds of Prey. Ödet ville annorlunda.

Svärmor är på semester och deras hund parkerades i Norrtälje hus fruns morfar. Vanligtvis är han lugnet själv när han är där, närapå deprimerad brukar han ligga under ett bord och knappt gå ut för att tömma blåsan. Så var han också igår men när han blev utsläppt 07:00 imorse drog han bara rakt ut i skogen. Det har hänt förut men han brukar komma tillbaka efter någon kvarts jagande. När två timmar ringer plastmorfar oss och säger att hunden inte har kommit tillbaka. Perfekt.

Medan frugan tar hand om lillspik kör jag de cirka tio milen för att gå runt och hojta i skogen i två timmar. Utan resultat. Jag ringer Trafikledningen för att höra om de fått några rapporter om lösspringande hundar på vägen men inga samtal har kommit it. Nehe, tänker jag och åker hem igen. Väl hemma beslutar min bättre hälft sig för att åka tillbaka och fortsätta letandet, hunden har varit borta i 7 timmar nu och oron har spridit sig till semesterfirarna.

Som tur är får svägerskan en snilleblixt och ringer polisen i Norrtälje och visst sjutton har de plockat upp en gyllenpälsad terrier på E18 i förmiddags. Så för andra gången samma dag härjar jag ut genom pesttrafikshålet Järva Krog för att hämta upp byrackan. Så här roligt har jag inte haft sedan jag senast fick en redig smäll i skrevet.

#blogg


signatur
Medlem
Norrtälje tur & retur, tur & retur

Så det var därför du lät lite smått irriterad i telefon


signatur

Robin,
Frilansare

Skägg.
10 Chambers

Smått irriterad... snarare rosenrasande och lätt frustrerad


signatur
1
Skriv svar