Min laptop ogillar zombies

Skägg.
10 Chambers
Min laptop ogillar zombies

Okej, det kanske inte finns någon som egentligen gillar zombies, så länge de inte tuggar på någon annan det vill säga. Tisdagens timmar med #Left 4 Dead 2 gav otrolig mersmak och när @Tompa skulle lira lite på eftermiddagen slöt jag upp via med laptop. Lagget var dock horibelt och när inte ens med allt ögongodis på lägstanivå och upplösning på 90-talsstinkande 640x480 hjälpte nämnvert blev jag lite ledsen i ögat. Det är trots allt en Core Duo på 2.16 Ghz, 3 GB internminne och ett Geforce 8200M, jag tycker att det borde vara tillräckligt för att driva Source-motorn, hur modifierad den än är. Min gamla enkärninga Acer med halva mängden RAM och sämre pixelskyfflare kändes raskare.

Tips för att sätta lite turbo på bärbar hårdvara mottages hjärtligt.

#blogg


signatur
Medlem
Min laptop ogillar zombies

Köp en ny dator.

Medlem

Alienware borde ni vara sponsrade av:)

Medlem
Skrivet av kebbe:

Köp en ny dator.

Kom med någon annan typ av kommentarer, tack.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av kebbe:

Köp en ny dator.

Kom med någon annan typ av kommentarer, tack.

Ett svar räcker länge, de flesta "problem" går att lösas genom att uppgradera delarna eller köpa en ny dator. Sitter man med 8200 i en laptop som inte pallar Source är det bästa tipset att köpa en ny dator.

Skägg.
10 Chambers

Problemet är ju att min gamla dator klarade Source bättre än vad denna gör, fast den hade sämre komponenter. Det måste finnas ett sätt ett tweaka lappen en smula.


signatur
1
Skriv svar