"Ny" serie - Nip/Tuck

Skägg.
10 Chambers
"Ny" serie - Nip/Tuck

Efter att säsongerna av Dexter, Weeds och Californication tog slut behövde vi en ny serie att glo på, speciellt under julledigheten när Grey's Anatomy och Private Practice hade uppehåll. Valet föll på Nip/Tuck och halvvägs in i säsong två är den riktigt bra, en underhållande blandning av relationsdrama och sköna karaktärer.

Att se serier i efterhand är nästan det bästa, att kunna se hur många avsnitt man vill utan att behöva vänta en vecka på nästa dos. Det skadar inte att det som i Nip/Tucks finns en rejäl laddning att ta av, fem säsonger borde räcka tills att alla andra drar igång.

#blogg


signatur
Medlem
"Ny" serie - Nip/Tuck

Gillade dom första säsongerna, sen verkade det som att manusförfattarna helt enkelt tröttnade och började gå på automat.

Kan passa på att slå ett slag för serierna Jekyll samt Sons of Anarchy (ron perlman är aldrig fel!)

Skägg.
10 Chambers

Trist att höra, får hoppas de är sevärda i alla fall. Sons of Anarchy har jag hört fler nämna, får nog plocka upp den också.


signatur
Medlem

Har småkollat lite på Nip/Tuck då och då, men det är inget jag fastnat för. Däremot kan jag varmt rekommendera Bones, Band of Brothers och Oz. Är inte så mycket för serier annars, men de har verkligen fångat mig.

Skägg.
10 Chambers

Band of Brothers är ju ett måste, har sett den boxen oräkneliga gånger. Oz "följde" jag när den gick på teve, det vill säga såg den när jag råkade ha den på vid rätt tillfälle. Har funderat på att köra den från början.


signatur
Medlem

Räknade med det:) Band of Brothers är för bra för att missas, men nu i efterhand är Oz nästan ett måste också. Jag är för ung för att ha följt den från början, men med ihärdiga äldre vänner så samlade jag mig och köpte denna godbit.

Sen har vi ju serier som Scrubs, Two and a Half Men och såklart Entourage som är roliga, men för mig duger de mest som slö-tittar-serier.

Det som är så grymt med Oz är att när man har kommit en bra bit in i serien, känns det som första säsongen fortfarande. Många dör och många nya karaktärer introduceras - men hjärtat av serien finns kvar ända till slutet. Och för 6 säsonger eller ca. 96 timmar är det riktigt bra.

Bones är bra nördigt, men utredningarna är riktigt spektakulära, det är mycket fakta och många konspirationsteorier.

Rekommenderar båda varmt, som sagt. För övrigt så håller ju Spielberg och Hanks på med nästa "del" av Band of Brothers, som kommer att fokusera på kriget i Stilla Havet. The Pacific - som släpps i USA nu den 14:e Mars 2010, men det lär väl dröja lite innan vi får se det.

Skägg.
10 Chambers

Jag är lite mätt på sitcoms som Scrubs och Two and a Half Men, jag tittar knappt på Simpsons längre och Family Guy har jag aldrig fastnat för. Entourage har dock slukats med hull och hår.

Det ska bli intressant att se om The Pacific blir lika magiskt som den första serien.


signatur
Flakmonkey

Mad Men... så grymt bra serie... köpte mig de två första säsongerna nu innan julen och sen efter det är det dags för The Wire... grymt nyfiken på den, hyllas ju som bästa serien någonsin av väldigt många...

Band of Brothers fick man ju för övrigt på Bluray i julklapp, så den måste man ju också se om

Medlem

Första säsongen av The Mentalist är rätt underhållande, andra har jag dock inte fastnat för.

Sen måste jag också slå ett slag för QI (quite interesting) med Stephen Fry, riktigt roligt! Det är dock inte en serie med handling, utan snarare någon form av tävlingsprogram - riktigt underhållande dock!

1
Skriv svar