Child's Play

Skägg.
10 Chambers
Child's Play

Jag har sagt det förut men det är värt att säga igen (och igen, igen, igen) men Mike Krahulic och Jerry Holkins är så nära en 27-åring kan ha idoler på det där nästan tonårsfjantiga sättet. Förutom att leverera humor som sparkar mig rakt på kittelnerven ligger de även bakom Childs Play, en välgörenhet som ger sjuka barn tillgång till spel. Varje år drar de in miljontals kronor, siffror som fortsätter att öka. Det värmer mig så att det tvådelade avsnittet som visar deras arbete med projektet nästan ger mig tårar i ögonen. Drömmen vore att ta en sådan här sak till Sverige.

#blogg


signatur
Medlem
Child's Play

Sjukt bra. Värmer hjärtat.

Skägg.
10 Chambers

Det jag tycker är beundransvärt är också hur de så lätt kunde ha visat klipp på sjuka barn i avsnittet, men fokuserade istället på personerna bakom.


signatur
Medlem

Ja, de kom undan den amerikanska "snyft"-klassikern. Jag har börjat läsa Penny Arcade nu de senaste veckorna, och jag beundrar dom bara mer och mer. Att de anordnar sånna här grejer och att de är så allmänt coola killar liksom. Som de säger i avsnitten så rubbar dom den klassiska, stereotyp-synen av Gamers.

Jag ska spara pengar nu så att jag förhoppningsvis kan dra till Boston den 26-28:e Mars och vara på PAX:)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 73mpl4R:

Jag ska spara pengar nu så att jag förhoppningsvis kan dra till Boston den 26-28:e Mars och vara på PAX:)

Epic


signatur
Medlem

Kul att del 2 strejkar?!

Edit: Internet Explorer på bärbara fungerar - dock ej Crome/Firefox på stationära/bärbara.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

1
Skriv svar