Steam är skiten

Redaktör
Steam är skiten

Sprang i afton på en standardkommentar gällande grafik, nåt i stil med "Det är ju lika fult som *valfritt spel med ett par år på nacken*!!" Eftersom #Half-Life är en legend brukar det få agera måttstock i såna jämförelser. Därmed gled tankarna in på #uppföljaren - utseendedebatten var stenhård när det släpptes, men hur ser det ut i dag?

Rotade fram skivan men installationen gav upp halvvägs - krasslig dvd. Skyfflar i Steam, loggar in och upptäcker att det går alldeles utmärkt att tanka hem sina registrerade spel.

Jag älskar digital distribution!

#blogg


signatur
Medlem
Steam är skiten

haha du ligger efter grabben :>

Medlem

Welcome to the new milennia =P


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skägg.
10 Chambers

Steam rockar faktiskt, att komma åt sin spelkatalog på flera datorer och skippa skivor är guld.


signatur
nj
Medlem

Blev lite förvånad när jag registrerade min HL1-orginalutgåvas (orginalutgåva som i det allra första spelet som dök upp 1998 utan något extra) cdkey i Steam och inte bara fick tillgång till HL1, utan även de två betalexpansionerna Blue Shift, Opposing Force samt även Day of Defeat. Riktigt vänligt måste jag säga (:
Dock så är ju Steam inte alltid så trevligt, finns ju de som registrerat sina spel och möts av att de registrerat en felaktig nyckel som sedan blivit oanvändbar, och Valves kundtjänst har inte velat hjälpa till.

Är lite kluven när det gäller digital distrubition av spel :\ vist är det förbanat bekvämt och så.

Men samtidigt så älskar jag att besöka spelbutiken och snoka runt samt att man ju faktiskt får en spelkartong med manual att sitta och blädra i på vägen hem . ett litet nöje i sig
Men men det är väll framtiden kan man tro butikerna försvinner ... eller ?


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Redaktör
Skrivet av Nimman:

haha du ligger efter grabben :>

Tja... skivan har funkat förut så behovet av att tanka HL2 var inte så stort - finns ju roligare saker att göra än en timmes tankning. Installera på 10 minuter via dvd, till exempel.

Steam är kanske inte den perfekta lösningen, men i fall som detta är det mycket värt. Kostnaden för ett spel, för att vara exakt.


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Earth and Wind:

Är lite kluven när det gäller digital distrubition av spel :\ vist är det förbanat bekvämt och så.

Men samtidigt så älskar jag att besöka spelbutiken och snoka runt samt att man ju faktiskt får en spelkartong med manual att sitta och blädra i på vägen hem . ett litet nöje i sig
Men men det är väll framtiden kan man tro butikerna försvinner ... eller ?

Känner samma sak... har inget emot digital distribution som sådan, men om den skulle ersätta den vanliga retailhandeln så vore det förbannat tråkigt... tycker det känns så sterilt att köpa och ladda ner från nätet... samma sak med filmer, en del av själva grejjen är ju att titta i sin egen filmhylla, titta på fodralen, läsa lite, och bestämma sig för den man vill ha... mycket bättre än att bara dubbelklicka på någon fil i utforskaren... men men

Redaktör

Jag saknar vinylplattor, både storleken (underbara att hålla i och med stora, snygga omslag) och det underbara knasterljudet. Men, fördelarna med cd är så stora att jag inte orkat koppla in min gamla skivspelare på ett par år, att tillfredsställa nostalgiropen kräver mer än det ger.

Samma sak gäller cd-skivor (minus nostalgivärdet - har aldrig uppbådat ett sånt), jag rippar allt till datorn och saknar inte skivorna ett smack. Vad gäller spel är känslan lite som med vinyl, men de praktiska fördelarna överväger. Gällande HL2/Steam är fördelen att man får det bästa från båda världar (minus de där riktigt feta kartongerna utgivarna körde med på 90-talet).

Minns för övrigt en gång i början/mitten av 90-talet. Var i en elektronikaffär och letade skivor, de hade en megafet cd-växlare för 100 plattor. Tror den kostade 10-20 000 kr, vi suckade drömmande om hur über det vore med en sån hemma. Tror man hade ångrat det inköpet i dag...


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Minns för övrigt en gång i början/mitten av 90-talet. Var i en elektronikaffär och letade skivor, de hade en megafet cd-växlare för 100 plattor. Tror den kostade 10-20 000 kr, vi suckade drömmande om hur über det vore med en sån hemma. Tror man hade ångrat det inköpet i dag...

Du kan få köpa min Sony cd-växlare för 200 st cd. Billigt!

Redaktör

Tack du... Cd-skivor fyller en funktion: bli rippade till hårddisk så man framöver slipper hantera detta grottmänniskomedium.

Lp-skivor är visserligen ännu mer opraktiskt, men de är i alla fall snygga, har feta omslag och knastrar gôtt.


signatur
1
Skriv svar