Välkommen till samtiden, Tompa

Redaktör
Välkommen till samtiden, Tompa

Det tog sin modiga stund, men till slut har mitt privata jag skaffat en av de tre nya konsolerna. Tanken har funnits en tid men bland annat på grund av datorköp i somras fick köpet vänta. Men nu har det alltså blivit av och valet föll på... Xbox 360.

Jag skulle gladeligen ha en av varje, men där säger både tid och ekonomi stopp. PS3 saknar ännu en del spel och bluray har jag föga nytta av i nuläget (tjockteve hemmavid). Wii frestar hårt, men även här vill jag se fler spel. Plus att den i praktiken är rätt dyr. Ca 2600 i inköp - då får du lira partyspelen solokvist... En extra uppsättning handkontroller går på sisådär 700 spänn. Som jämförelse gav jag ca 3600 för 360:n, en extra pad och två spel.

Spelutbudet är ruskigt bra och mer är på gång. I april slipper jag sitta bitter och glo när en munter omgivning idkar politisk inkorrekthet i #GTA IV. Halleluja! Tills dess gasar jag tummarna blåsiga i #Forza 2 - herregud ett sånt bilspel - och på konsol!

Sicken tur att jag äger en. Nu väntar jag bara på den röda ringen...

PS. Glömde nämna min superba tajming. Köpte maskinen i helgen. I måndags fick jag ryggskott. Har inte ens kunnat klä på mig själv denna vecka, än mindre ta mig till jobbet. Blev alltså en bitvis förträfflig vecka i soffan. Återstår att få @John att acceptera sjukfrånvaron när lönen ska betalas ut...

#blogg


signatur
Skägg.
10 Chambers
Välkommen till samtiden, Tompa

Haha, ryggskott, den var bra!


signatur
Medlem

Vad har du för gamertag då?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Redaktör

Jag har inte kopplat upp mig än - konsolen står på golvet och dit kommer inte jag och den kära nätsladden.


signatur
Medlem

Vart köpte du allt?


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Redaktör

Onoff. Minns inte om jag gav 3200 eller 3300 för maskinen i butik. 250 kr för trådad pad i alla fall. Ser nu att de har en annan deal, med CoD 2 bundlat, fast det kostar 3500. Finns även ett Wii-paket och ett PS3-dito.


signatur
1
Skriv svar