Hellgate: Los Angeles

Redaktör
Hellgate: Los Angeles

Teknikdemonerna härjar fritt, ser till att allt som sticks in i ett vägguttag krånglar. Ett talande exempel: strömsladden till min laptop gick inte att sticka in i vägguttaget. Testade tre strömadaptrar, ingen var kompatibel med min högst ordinära kontakt. Sprang iväg till en Radioshack för att försöka hitta en ny sladd, säljaren slet fram en amerikansk adapter som otroligt nog passade.

Ett större bekymmer är att hotellets nät varit nere sen i eftermiddags. Tidningskillarna Affe, Johan och Tompa Tveskägg klagar bittert. Jag jobbar på webben, vågar påstå att jag är än mer missnöjd.

Också telefonerna stökade rätt friskt, felmeddelandet "SIM Inaktiverat" var en nyhet för oss alla. Vi testade att starta om nallarna, vilket märkligt nog hjälpte. Tycks som att det krävs ett hederligt gammalt Windows-knep för att de ska orka byta nät/operatör.

Tanken var att vi skulle mobilblogga. Hur man gör för att få igång det står i min mejl. Den kommer jag förhoppningsvis åt i morgon, på mässans presscenter.

För ett par timmar sen valde vi att dränka dagens tekniksorger i ett stadigt lager fett. USA:s näst största kedja för mexikansk snabbmat erbjöd skräpmat där det enda minnesvärda var portionernas storlek. Jag tog en trippel ostburgare med stora menyn pommes och läsk - burgarna var millimetertunna, mängden pommes fullständigt absurd och drickan en dryg liter. Kostnad: 6,80 dollar. Matkedjan finns i "more than 16 states", lyckligtvis ingen i närheten av Sverige.

Varmt och skönt är det i alla fall. Och tisdag - saker och ting kan bara bli bättre.

#blogg


signatur
1
Skriv svar