Presskonferens - EA

Redaktör
Presskonferens - EA

EA höll i måndagens andra stora händelse, höstens produktkatalog visades upp. Kort genomgång nedan. Ber om ursäkt för eventuella upprepningar - jag har inte kommit åt nätet på ett dygn. Med det sagt:

- #Id Software + #EA = sant. Japp, John Carmack förklarar från scenen att företaget samarbetar med EA i fråga om utgivningen av actionracingen #Rage. En kort trailer visas, är nog inte omöjligt att du sett den vid det här laget.

- Will Wright håller låda om #Spore, förklarar att giftemål mellan vetenskap och kreativitet varit målet. Succé lär det bli, alla förväntningar har redan slagits med råge. Maxis hade som mål att creature-verktyget skulle generera 100.000 varelser fram tills spelet släpps i september. Den siffran tog en timme att nå, en miljon nåddes på en vecka, efter 18 dagar fanns fler Spore-varelser än den sammanlagda mängden varelser på jorden (drygt 1,5 miljoner).

- #Valves Gabe Newell segade sig upp på scenen och förklarade att #Left 4 Dead tagit berättandet från Half-Life och parat det med community-delen från Counter-Strike. "Adaptiv AI" innebär att svårighetsgraden anpassas dynamiskt efter hur din grupp beter sig - amatörer får få motståndare, skillade soldater drabbas av hordvis med zombier. Premiären är satt till den 4 november - tro det den som törs.

- #Dead Space presenteras som "strategic dismemberment". Det betyder råa och rejält snygga strider i outforskad men inte obebodd rymd. Stämningsfullt, actionpackat och något att hålla ögonen på. Premiär den 21/10.

#blogg


signatur
1
Skriv svar