Gott och blandat från ickevinnarna

Redaktör
Gott och blandat från ickevinnarna

En hörlurstävling är just avslutad. Fritextfråga ingick och som vanligt debatteras det friskt om hur usla eller geniala vinnarbidragen var.

Förvånansvärt många svar liknar andra svar (som alltid). Denna gång dominerade tejpade lurar, hungriga husdjur som gnagt av sladden, fattiga studenter, ljudintoleranta grannar/flickvänner/föräldrar och Farbror Barbro-citat. Men roligast är nog de där bidragen som inte alls gör vad vi ber om, av missförstånd, slöhet eller andra skäl. Nedan ett gäng anonymiserade favoriter från denna gång.

- Bra fråga!
Tack!

- Jag klarar att motivera det med ett ord: Därför.
Det där är nio ord.

- Varför inte?
För att du inte svarar på frågan.

- Varför skulle inte just jag vinna ett par c-Jays?
Se föregående svar.

- Varför ska jag behöva motivera när det är en självklarhet att jag ska vinna dom där lurarna?
För att "cocky" visserligen är ett schysst ord, men dåligt på att göra juryn glad.

- Därför att jag inte fick några julklappar från tomten i år, trots att jag varit snäll.
Den där förmågan att se in i framtiden, sa den nåt om hur det skulle gå i den här tävlingen?

- Jag vill glassa omkring på stan med ett par nya schyssta lurar och dunka boten Anna.
Är hon med på noterna?

- Jag orkar inte skriva någon motivation.
Klokt, då det är en motivering vi vill ha.

- Bla bla
...

- Ljudgudarna sa till mig att jag skulle få ett par c-Jays, annars skulle dom straffa alla på Fz:a
Styggt!

- För jag är bättre än er
Möjligt. Men det vinner man inga lurar på.

- Vinner jag om jag skriver att de hörlurar jag har nu är sönder? Eller måste jag skriva en rolig motivering?
Nej. Ja, men du är sent ute.

- Varför?...därför!
Faktiskt inte.

#blogg


signatur
Medlem
Gott och blandat från ickevinnarna

Fan så bra svar ni får. Skrattade gott till

- "Jag vill glassa omkring på stan med ett par nya schyssta lurar och dunka boten Anna."
Är hon med på noterna?

Bäst

Skägg.
10 Chambers

Haha, klockrent


signatur
Medlem

Jag får en akut prestationsångest vid motivationssvaren, det är som om man slås av en plötslig insikt att det är extremt svårt att häva ur sig något fyndigt, speciellt när det räknas på något vis. Annars kan man dra ur sig både roliga och o-roliga ordvitsar osv titt som tätt...

Varför är livet sånt?

Redaktör

För att vi har alldeles för få tävlingar med fritextfrågor?

(Hukar mig)


signatur
Medlem

Kul!
Fortsätt publicera sånt här efter kommande tävlingar

Antikvitet

Vilken episk Tomas-insikt. Jag bugar inför eder pollisongprydda storhet.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

De värsta sådana här frågorna är när de kommer från samma företag som ligger bakom produkten eller dylikt, ex:

Distributörerna bakom (skit)filmen Dolan's Cadillac lottade ut just en Cadillac i fin present om man, efter att ha svarat på olika frågor om filmen, skrev ner vilken ens favoritrulle inom hämnd-genren är. Då DC-filmen är av den typen så är det givetvis bara dem som skriver den som favorit som vinner, vilket jag inte gjorde (valde Oldboy såklart!) och står därmed utan ny fin bil...


signatur
Medlem

mmmmmmmmmmm Oldboy aaaaarhahararagh...

Så de vann inte pga motiveringen? Eller har du letan i säcken i efterhand?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

1
Skriv svar