BF1942 is teh shit!

Medlem
BF1942 is teh shit!

Av någon konstig anledning drogs det ihop till en #61-kväll med min gamla spelklan som bildades för just det spelet. Vi lirade några timmar och det var helt underbart. Alla rörelser och reflexer satt i ryggraden, rejält rostiga, men ändå, det satt där. Kursk, Aberdeen, El Alamein... en del saker går inte att tvätta ur antar jag. Tack och lov förresten.

Vi kommunicerade på TS, precis som förr i tiden, och diskussionen kom upp hur bra spelet är jämför med andra ur serien. Alla var överens över att det är bästa hittils, men några tyckte att gameplayet var bättre i #2439. Själv har jag inte testat men jag är tveksam till DICE:s produkter. Förutom Pinball Fantasy och Pinball Dreams spelen, de är nog bland de bästa flipperspelen hittils tycker jag.

Efter att ha blivit ägd av några aktiva BF1942-spelare på Battleaxe stängde jag av spelet med ett leende. 2½ år av mitt liv, med dessa diskutioner om hur okej en del exploits är och hur idiotiska andra är. Och avsaknande av patchar. Det var ett leende med blandad saknad - mest av allt kommer den saknaden av de glädjestunder man haft i spelet - och lättnad. Lättnad att inte "behöva" stå ut med allt det där. Men gisses vad skoj man har haft däri!

#blogg


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

1
Skriv svar